KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Grupa X

 Drodzy Rodzice,

w tym trudnym dla nas wszystkich czasie zgodnie z zaleceniami MEN za pośrednictwem strony internetowej postaramy się przekazywać materiały do pracy w domu, aby realizować podstawę programową.

Dorota Jarczewska      d.jarczewska@pm48.elodz.edu.pl

 


ZAPROSZENIE

Kochane Dzieci, Kochani Rodzice,

Serdecznie zapraszamy Was na krótkie grupowe Zakończenie Roku Przedszkolnego w dniu 29 czerwca b.r. o godz. 16.00. Niestety pożegnanie z przedszkolem odbędzie się w nietypowych warunkach reżimu sanitarnego. Spotkamy się na krótki czas,  w naszym ogrodzie. Abyście poczuli tę atmosferę kończącego się pierwszego etapu edukacyjnego ubierzcie się na galowo. Wspólnie zaśpiewamy piosenki i powiemy wierszyk (zachowując oczywiście dystans społeczny), powspominamy chwile spędzone w murach naszego przedszkola. Mamy nadzieję, iż mimo tych kilku miesięcy spędzonych w domu przedszkole jest nadal Wam bardzo bliskie. Czekamy na Was z niecierpliwością. Do zobaczenia.

Bardzo proszę, żeby dzieci  nauczyły  się wierszyków i piosenek na nasze ostatnie spotkanie. Wspólnie powiedzą wiersze i  zaśpiewają piosenki.

pożegnanie przedszkola(plik do pobrania)

 

 


Propozycje zabaw 22- 26 czerwca( plik do pobrania)

 


Zabawy na 19 czerwca

„KRAINA TĘCZY” Agnieszka Karcz

Gdy na niebie słońce świeci,
Ziemia moknie w ciepłym deszczu.
To pojawia się nad światem
Droga do krainy tęczy.

Wielki pas wstęg kolorowych,
Które w kształcie są półkola.
Jeden koniec się wyłania,
drugi kończy tuż na ziemią.

Barwy widoczne tej drogi są,
Każda ze wstęg ma barwę swą.
Aż w siedmiu kolorach mienią się,
I swoim pięknem dzielą się.

Kolor czerwony to znak gorąca.
Kolor pomarańczowy to cytrusów barwa.
Kolor żółty to słońca promień.
Kolor zielony to traw i lasów barwa.
Kolor niebieski to symbol nieba.
Kolor granatowy to głębia morza.
Kolor fioletowy to lawendy zapach.

Spójrz na niebo i policz sama.

Kiedy powstaje tęcza?; Jakie kolory w niej występują?; W jakiej porze roku tęczę na niebie możemy zaobserwować najczęściej?; Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy?

 

,,Tęcza” układanie z 7 kolorów ( fioletowy, ciemnoniebieski, niebieski, zielony, żółty,pomarańczowy, czerwony) – bibuły, malowanie farbami, kolorowe papiery, rysowanie kredkami,

 

,,Kolory” zabawa ruchowa dziecko maszeruje, podskakuje, biegnie na palcach , rodzic mówi kolor; (np. czerwony – 5 przysiadów, niebieski – 9 pajacyków, żółty- 3 podskoki na jednej nodze, zielony-podskoki obunóż )

 

„Podróż do krainy: złości, radości i smutku”.Zabawa ruchowa

Dziecko  udaje pociąg  i jadzie  do krainy złości, tutaj ludzie chodzą obrażeni, są źli i zagniewani, tupią nogami, zaciskają dłonie w pięści i krzyczą. Następnie pociąg rusza dalej i zatrzymuje się w krainie smutku. Tutaj ludzie chodzą markotni, płaczą, Na końcu pociąg rusza do krainy radości, gdzie ludzie są zawsze uśmiechnięci, życzliwi i pomocni wobec siebie, witają się z nami serdecznie.
Dziecko wypowiada  się w której krainie podobało im się najbardziej i dlaczego?. Każda kraina znajduje się w innym miejscu pokoju  i jest oznaczona symbolem oddającym daną emocję.

„Dokończ zdanie” zabawa słowna
- Jestem zły gdy ... 
- Cieszę się gdy ...
- Jestem smutny gdy ...
- Jestem zdziwiony gdy …


NASZE EMOCJE – piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4

karta pracy nr 1

karta pracy nr 2

karta pracy nr 3

 


Zabawy na 18 czerwca
Piosenki przedszkolaka - Czereśnie i dzieci  słowa Stefania Szuchowa

https://www.youtube.com/watch?v=NmhXT_qelDM

 

,,Czereśnie i dzieci”  zabawa taneczna do piosenki., przy refrenie dziecko z rodzicem podają sobie obie ręce i obracają się sześcioma podskokami w prawą stronę , po czym zatrzymują się i dwa razy klaszczą ( słowa list-kami)

,,Do niskich gałęzi dosięgamy sami” - pary podają sobie obie ręce i obracają się w odwrotnym kierunku, przy słowie ( sa-mi) zatrzymują się i dwa razy klaszczą.

Przy pierwszej zwrotce, od słów przystawiamy..- dziecko opuszcza rodzica i rytmicznie chodzą po pokoju. Wraz z zakończeniem zwrotki, dziecko podchodzi do rodzica i znów obracają się w podskokach w małych kółeczkach , jak na początku zabawy.

 

,,Co jeszcze ma kolor czerwony?” zabawa słownikowa dziecko na podstawie własnych doświadczeń odpowiadają na pytanie. Wyszukują przedmioty w najbliższym otoczeniu.

 

,,Owocowo-warzywne zagadki” rozwiązywanie zagadek

 

Na małych krzaczkach

w promieniach słonka dojrzewają

Są słodkie i pyszne

i czerwony kolor mają ( truskawki)

 

Jest warzywem bardzo znanym,

Do kanapek dodawanym

Czerwień jego jest kolorem

A nazwany...( pomidorem)

 

Czerwone, pachnące, słonkiem malowane

Przyniosę ich z lasu w lecie pełen dzbanek ( maliny)

 

Małe, błyszczące kulki czerwone,

co w konfiturach są zatopione.

Wcześniej na drzewach w sadzie wisiały,

szpaki je często z drzew tych skradały.   ( wiśnie)

 

Ćwiczenie policzków:

Nadymanie policzków – „ gruby miś”.
– Wciąganie policzków – „ chudy zajączek”
– Nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem,   powolne wypuszczanie powietrza.
– Naprzemiennie „ gruby miś” – „ chudy zajączek”.
– Nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę.

 

,,Ile czereśni  mamy w koszyku?”zabawa matematyczna – rodzic ma przygotowane dla siebie 10 liczmanów, które na niby są czereśniami  ( można użyć prawdziwych owoców) oraz koszyczek. Dziecko ma 10 spinaczy do bielizny , pojemnik, cyfry i znaki. Dziecko manipuluje liczmanami dokładają , odkładają i rozwiązują zadania.

Rodzic najpierw wkłada liczmany do koszyka ( po 1 lub 2) informuje dziecko, ile ,,czereśni” wkłada i za każdym razem  zadaje pytanie: ,,Ile czereśni jest w koszyku?” , dziecko odpowiada od razu  lub pomaga sobie, wkładając spinacze do swojego pojemnika – przeliczają, a następnie układa właściwy kartonik z cyfrą, Gdy wszystkie liczmany są już w koszyku, rodzic wyjmuje kilka

,, czereśni” i zadaje pytanie : ,,ile czereśni''zostało w koszyku? Dziecko przelicza zabrane liczmany i liczy w pamięci lub przy pomocy spinaczy, ile ,,czereśni” zostało w koszyku.

Dziecko wykonuje to samo działanie na spinaczach , podpisując je odpowiednim kartonikiem z cyfrą. Na końcu układają działanie z cyfr i znaków matematycznych.

 

Zabawy ruchowe:

Skoki przez drabinkę - wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków. 

Skoki przez linkę - to ćwiczenie bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Do tej zabawy potrzebna jest linka, którą musisz zamocować  na wysokości 25–30 cm. 

Kto wyżej - rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a dziecko   podchodzi  i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakuje najwyżej, jak umie. 

karta pracy nr 1

karta pracy nr 2

 


 

Zabawy na 17 czerwca

,,Jaki morze ma  kolor?” zabawa słownikowa – dziecko przygląda ilustracji i opowiada, wszystkie odpowiedzi są dobre. Wspólnie mają dojść do wniosku, że morze może mieć różne odcienie koloru niebieskiego, np. w zależności od pogody,- jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy.

 

,, Szukam koloru niebieskiego” zabawa dydaktyczna rodzic prosi dziecko, aby w domu znalazły jak najwięcej rzeczy w kolorze niebieskim.

 

Rowerek wodny-zabawa ruchowa : dziecko leży na plecach, rodzic chwyta je za stopy. Dziecko ugina jedną nogę, a drugą prostuje naprzemiennie- jak przy pedałowaniu na rowerze.

 

"Już dużo wiem” sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

 https://www.youtube.com/watch?v=tDhkGIL79W0

Łucja Uniatowska - "Już dużo wiem"

  1. Nie jestem małym szkrabem,

Nie jestem też berbeciem,

Bo dziecko w moim wieku

Już dużo wie o świecie.

Zapytaj, o co zechcesz.

Usłyszysz wnet odpowiedź.

To wcale nie przechwałki,

Gdy ktoś ma olej w głowie. 

Ref.: Umiem liczyć jeden, dwa,

I litery dobrze znam.

Słyszę głoski: u, i, e.

W grupie chętnie bawię się.

 2.Pytają mnie zabawki,

Czy jeszcze o nich myślę.

A ja im odpowiadam:

– No jasne, oczywiście!

I chociaż coraz częściej

zaglądam do książeczek,

Moimi przyjaciółmi

Na pewno wciąż będziecie.

 

Ref.: Umiem liczyć …

 

Ile jest łopatek? Zabawa matematyczna Kostka z oczkami : sylweta wiaderka z brystolu, spinacze do bielizny, rodzic rozdaje dziecku sylwetę wiaderka. Prosi dziecko, aby rzuciło kostką. Dziecko przypina do sylwet tyle spinaczy (łopatek), ile oczek wskazała kostka.

Porównaj, gdzie jest więcej ?zabawa matematyczna  Spinacze do bielizny , rodzic  rozkłada na dywanie różną liczbę spinaczy . Prosi, by dziecko oszacowało na oko, których jest więcej

 i sprawdziło, układając je w pary.

,Co zmieniło swoje miejsce?” rodzic gromadzi 7 różnych przedmiotów niebieskiego koloru. Ustawia je po kolei – dziecko ma za zadanie zapamiętać ich ustawienie. Następnie rodzic prosi, aby dziecko się odwróciło, a on zmienia kolejność w ustawieniu przedmiotów. Zadaniem dziecka jest różnice  w ustawieniach. W następnej kolejności rodzic zamienia przedmioty na figury geometryczne w tym samym kolorze.

 

Deska-dziecko leży na brzuchu, ręce wyciągnięte przed siebie, proste nogi unosi nad podłogę i opuszcza.

Fala - Dziecko leży na podłodze lub trawie , a rodzic je turla.

 

,,W porcie wodnym” zabawa matematyczna rodzic przygotowuje liczmany w różnych kolorach oraz cyfry i znaki matematyczne,dziecko nimi manipuluje dokładając, odkładając i rozwiązuje zadania.

  1. Do portu wpłynęły 2 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło do portu ( 2+7=9)
  2. Na przystani stało 9 żaglówek , 2 odpłynęły .Ile żaglówek pozostało na przystani?

(9-2=7) itd.

 

,,Łódki” praca z origami

https://www.youtube.com/watch?v=mD4BbN_Pa9A

 

Pływa, nie pływa
Dziecko  samodzielnie prowadzi doświadczenie wkładając do miski z wodą wybrane przedmioty (kamyk, piórko, klocek, nakrętka, sznurek itp). Następnie wyciąga wnioski z przeprowadzonego ćwiczenia i mówi, jakie przedmioty pływają, a jakie się utrzymują na wodzie.

Wodna muzyka
Rodzic ustawia na stole trzy słoiki lub szklanki z wodą. Do każdego z nich wlewa inną ilość wody. Następnie dziecko  uderzając delikatnie łyżeczką, sprawdza, jakie dźwięki wydobywają się ze szklanek. 

,,Wyścigi łódek” zabawa oddechowa – ( dziecko ma swoją łódkę , rodzic swoją- zrobioną z origami)  łódkę puszczamy na wodzę  i  dmuchamy tak , aby łódka jak najszybciej dobiła do przeciwległego brzegu.

karta pracy nr 1

 


Zabawy na 16 czerwca

ZIELONE Małgorzata Strzałkowska

 

Grasz w zielone?

Gram !

Masz zielone?

Mam!

Mam pączki,

listki,

gałązki,

zarośla,

łąki i drzewa,

ogrody,

w których wśród liści

zielony agrest

dojrzewa-

świat cały

po horyzont

zielenią

wokół się mieni,

więc mogę grać

w zielone

aż do jesieni.

 

W jaką grę gra bohater wiersza?; Jaki kolor występuje w wierszu?; Co jest zielone?; Dlaczego to jest gra, w którą można grać tylko do jesieni?;

 

,,Żaby” zabawa ruchowa dziecko maszeruje po pokoju  na hasło ; zielone porusza się jak żaba.

 

 „Ziemia wyspa zielona” zaśpiewanie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc

 

 „Uwaga, jaki to kolor?” zabawa ruchowa

czerwony – podskoki obunóż w miejscu
zielony – w miejscu przeskoki z nogi na nogę
żółty – klaszczemy nad głową
pomarańczowy – przechodzimy do przysiadu uderzając palcami o podłogę

niebieski – obracamy się wokół własnej osi

 

Zabawa badawcza :,,Z jakich kolorów powstaje kolor zielony” dziecko na do dyspozycji trzy podstawowe kolory i na kartonie miesza kolory – ma samodzielnie odgadnąć, jak powstaje kolor zielony.

 

Zabawa badawcza ,,Jak pachnie kolor zielony?” rodzic wkłada do ,,magicznego pudełka” pozrywaną trawę, mlecze i inne zielone rośliny. Dziecko zamyka oczy i po kolei wącha rośliny i odpowiada później na pytania : Co czujesz?, Czy wąchanie tego sprawia Ci przyjemność? - na koniec rodzic pokazuje dziecku co wąchało.

 

,,Zrób tyle ile pokażę” dziecko maszeruje, podskakuje, biegnie, a rodzic pokazuje na kartoniku lub mówi  jakąś cyfrę ( 1-10) i mówi co dziecko ma zrobić np. 8 pajacyków, podskoków, przysiadów itd

 

 

,,Żaba” praca plastyczna – płaskie origami – rodzic daje dziecku różnej wielkości koła , dziecko ma za zadanie odrysować te koła na zielonej kartce, wyciąć i ułożyć z nich żabę.

karta pracy nr 1

karta pracy nr 2

 


Zabawy na 15 czerwca

Bajka A. Czylok pt: „Bajka o Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu” – teatrzyk stolikowy.


Dawno temu, za górami, za lasami była kraina, którą nazywano „Białą Krainą”, nie ze względu na porę roku, gdyż śnieg nie padał tam wcale, tylko dlatego, iż wszystko tam było białe. Biała była trawa, białe niebo i słońce, drzewa w kolorze bieli i kwiaty, a domy miały białe ściany i dachy, a zamek króla białe mury i wrota.
Ludzie w tej krainie byli bardzo smutni, nie chciało im się pracować, uprawiać ziemi, sadzić kwiatów, nie zbierali też białych owoców z białych drzew. Całymi dniami siedzieli w domach, tak, jak król płacząc i oczekując, że kiedyś będzie inaczej.
Pewnego dnia król tej krainy wyczytał w wielkiej, mądrej książce, iż daleko mieszka dobry czarnoksiężnik Koloruch, który może coś poradzić na troski króla i jego poddanych. Wybrał się więc król na swoim rumaku w daleką, niebezpieczną podróż, aby odszukać Kolorucha. Zabrało mu to wiele czasu i bogactw, ale król wrócił do swego królestwa z podarunkiem od czarnoksiężnika. Były to trzy barwy, które miały przywrócić kolory w krainie: barwa żółta, niebieska i czerwona. Jednak król nie był do końca zadowolony z podarunku, ponieważ Koloruch był osobą bardzo tajemniczą i nie wyjawił królowi, co ma zrobić, aby otrzymać pełną gamę kolorów. Powiedział tylko, iż trzy podarowane barwy mają w sobie czarodziejską moc,
a umiejętnie wykorzystane uszczęśliwią wszystkich. Jednak klucz do zagadki pozostał tajemnicą, a król musiał nauczyć się cierpliwości.
Wróciwszy do królestwa król rozlał trzy kolory po całej krainie: żółć pomalowała słońce, gruszki na drzewie, łany rzepaku na polach, słomiane dachy domów; czerwień – pomalowała cegły, jabłka, wiśnie; kolor niebieski wymalował niebo, szyby
w oknach i rzeki. Wszystko wyglądało teraz pięknie i kolorowo, jednak wciąż pozostawało dużo bieli, a poddani wkrótce zaczęli znowu narzekać i prosić króla, by uczynił ich świat w pełni kolorowy. Król czuł się bezsilny, wpadał raz rozpacz raz w złość, aż pewnego dnia zdenerwowany niechcący upuścił pojemnik z niebieską farbą i część koloru wpadła do pojemnika z farbą żółtą. Król ze zdziwieniem zobaczył, że farby mieszając się stworzyły nowy kolor – zielony. Postanowił więc eksperymentować dalej. Niebieski dołożył do czerwieni i otrzymał fiolet. Żółć pomieszał z czerwienią i otrzymał kolor pomarańczowy. A gdy zmieszał wszystkie barwy otrzymał brązowy.
Król zrozumiał, że zagadka czarnoksiężnika tkwiła w umiejętnym pomieszaniu barw, które otrzymał na początku i że w zupełności wystarczyły one, aby Kraina Bieli stała się kolorową krainą. Odtąd wszyscy żyli szczęśliwie i nigdy więcej nie byli smutni.

 

Jak dawno temu wyglądała Biała Kraina? Jacy byli ludzie w tej krainie? Co postanowił zrobić król?

Jaki kolory dostał król od czarnoksiężnika? Czy te kolory wystarczyły, by pomalować całą krainę?

Czy czarnoksiężnik podpowiedział królowi, jak wykorzystać kolory? W jaki sposób król rozwiązał zagadkę i czego się dowiedział?

 

,,Podstawowe kolory i ich pochodne” zabawa dydaktyczna zwrócenie uwagi na występujące

 w bajce trzy kolory ( podstawowe), które w prezencie dostał król : czerwony, niebieski, żółty.

Rodzic przygotowuje biały karton  i 3 pojemniki do których wlewa farb czerwoną, niebieską i żółtą.

Dziecko eksperymentuje z kolorami przez  nakładanie wybranych kolorów na siebie, w celu uzyskania nowej barwy.

BARWY PODATAWOWE : żółty, niebieski, czerwony.

BARWY POCHODNE : pomarańczowy ( żółty+czerwony); zielony ( żółty+niebieski);

fioletowy ( niebieski + czerwony)

,,TĘCZA - CZA CZA CZA” osłuchanie i nauka piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4

 

,,O jakim kolorze będziemy dziś mówić?” -zagadki

 

,,W lato pięknie cię opali,

W zimie trzyma się w oddali,

Mieszka w niebie, jest gorące,

Każde dziecko lubi, ( słońce)

 

Wyrósł na drodze,

Na jednej nodze,

Wygląda jak słońce,

Ma ziarenek tysiące ( słonecznik)

 

Nie widać ich w ciągu dnia,

Chociaż są nad nami,

Można je zobaczyć tylko wieczorami,( gwiazdy)

 

Barwy żółtej ona cała,

Do herbaty doskonała,

Jest w niej dużo witaminy

Kwaśny w smaku sok z ...( cytryny)

 

Roślina to taka, co kolby posiada,

Można prażyć jej nasiona, a potem je zjadać,

Ja jem często w kinie popcorn, przyznać się nie wstydzę

W domu także można zrobić pyszną ( kukurydzę)

 

Co wspólnego mają te wszystkie rzeczy?

Co jeszcze kojarzy się z kolorem żółtym?

 

,,Żółte jak słońce”zabawa badawcza

Zobaczcie na ilustracje ukazujące Słońce w różnych jego fazach:

świt – pora dnia gdy Słońce wschodzi

południe – to chwila , w której Słońce jest najwyżej na niebie

zmierzch – pora dnia, gdy Słońce jest poniżej linii horyzontu

horyzont to linia,wzdłuż której niebo wydaje się stykać z powierzchnią Ziemi

proszę przyjrzeć się zdjęciom: Czy słońce rzeczywiście jest zawsze żółte?, Jaki kolor ma słońce, gdy pojawia się na horyzoncie? Jaki ma kolor, gdy chowa się za horyzont?

Jaką funkcję pełni słońce na ziemi?

 ” Pajączki wygrzewają się na słońcu” zabawa z elementem czworakowania
Dziecko chodzi  na czworakach, na sygnał, zatrzymuje się i kładzie na plecach. Poruszając rękami i nogami uniesionymi w górę. Na hasło „słońce się schowało” idzie dalej

Gra w żółte”- zabawa orientacyjno – porządkowa. Dziecko maszeruje, podskakuje lub biegnie. Rodzic głośno podaje nazwę koloru. Odszukajcie podany kolor w pokoju i dotknijcie go. Jeżeli padnie nazwa żółty, stoicie prosto w bezruchu. Zabawę powtórzyć można kilka razy.

 

Praca plastyczna ,,Słoneczniki”

https://www.youtube.com/watch?v=pNEqu_pYAKg

karta pracy nr 1 "Kolory lata"

karta pracy nr 2 ćwiczenia grafomotoryczne


Zabawy 8- 12 czerwca ( plik do pobrania)

 


Zabawy 1- 5 czerwca  (plik do pobrania)


Teatr Powszechny w Łodzi zaprasza na słuchowisko "A niech to gęś kopnie".

 

 Nagranie będzie dostępne na youtube do końca tego tygodnia:

https://www.youtube.com/watch?v=uiwJsYmCuBc

W sztuce „A niech to gęś kopnie” Marta Guśniowska jak zwykle wykorzystuje wieloznaczność języka i baśniowe motywy, żeby zbudować z nich nowe znaczenia – historię wielopoziomową, adresowaną zarówno do najmłodszych, jak i nieco starszych.

 


Ośrodek Kultury, Sztuki i Biblioteka Publiczna Gminy Pruszcz Gdański

przygotowuje bezpłatną premierę spektaklu Calineczka. Dodatkowo zostały opracowane i sprawdzone przez  metodyków karty pracy, które mogą Państwo wykorzystać w ramach zabaw z dziećmi.

27 maja o godzinie 18:00 pod linkami:

https://www.youtube.com/watch?v=XeU2p76PkEM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1HIJClSMpwZpGg0ByZ-eqpU7kzsUdKpofRqUUNpc_mFgxl4LxzET46C9o


https://www.facebook.com/oksibp/videos/573365863558489/?notif_id=1590057733367491&notif_t=page_post_reaction

dostępny będzie spektakl, który dzieci wraz z rodzicami obejrzeć mogą w zaciszu domowym.

Link do zwiastuna spektaklu: https://www.youtube.com/watch?v=5xom5TAStg8

„Calineczka”- karty pracy

Zachęcamy do dołączenia w wydarzeniu: https://www.facebook.com/events/271165770599020/


Zabawy 25- 29 maja ( plik do pobrania)

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych 18- 22 maja

Zabawy 18- 22 maja( plik do pobrania)

Zabawy 11- 15 maja( plik do pobrania)

Zabawy 4-8 maja (plik do pobrania) 

Kokarda narodowa- Święto Narodowe Trzeciego Maja 

kokardy narodowe- instrukcja

 

Zabawy 27-30 kwietnia ( plik do pobrania)

Zabawy 20- 24 kwietnia ( plik do pobrania)

Zabawy 14- 17 kwietnia ( plik do pobrania)

Zabawy 6-10 kwietnia( plik do pobrania)

Zabawy 25 marca- 3 kwietnia (plik do pobrania)