Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Programy i projekty

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "ALFABET LOGOPEYCZNY" wspierający rozwój mowy dzieci.

 

 

Ogólnopolski Program Krainy Zmysłów „Sensoryczne i TUS- owe ZABAWY SENSORKOWE” Autorstwa Aliny Jeziorskiej Głównym celem wdrożenia Krainy Zmysłów „Sensoryczne i TUS-owe zabawy Sensorkowe” jest wsparcie rozwoju dzieci angażując ich zmysły niezbędne do stymulacji bazowych systemów sensorycznych. Ponadto program będzie rozwijał kompetencje społeczno-emocjonalne. 

 

NOWY PROJEKT EDUKACYJNY „DZIEL SIĘ Z NAMI EMOCJAMI”!

Serdecznie zapraszamy nauczycieli wychowania przedszkolnego z całej Polski do udziału w projekcie edukacyjnym „Dziel się z nami emocjami”.

Projekt przeznaczony jest dla dzieci w wieku 3-6 lat.

W ramach realizacji projektu podejmować będziemy różnorodne aktywności inspirowane emocjami.

Uczestnicząc w projekcie, dzięki patronatowi wydawnictwa Bliżej Przedszkola, otrzymasz darmowy dostęp do wartościowych audiobooków: „Jeżyk Michałek w świecie uczuć i emocji” oraz „Mądre bajki do słuchania”.

 Projekt przeznaczony jest do realizacji w terminie od 01 lutego 2023 r. do 15 czerwca 2023 r.

Do projektu możesz dołączyć do 12 lutego 2023 r.

W każdym miesiącu omówimy inne emocje: RADOŚĆ, STRACH, ZŁOŚĆ I SMUTEK oraz zaproponujemy aktywności z nimi związane do zrealizowania z grupą przedszkolaków.

Zadania przypisane są do miesięcy, jednak to Ty decydujesz, w którym dniu i w jakiej formie zostaną zrealizowane.

 Weź udział – zasady są proste – podziel się z nami swoimi emocjami!

Poznaj szczegóły:

/uploads/5ec5a6a7bc7d0/pages/9/content/Dziel_si___z_nami_emocjami-_projekt_edukacyjny.pdf

 


 

 


plakat Re@lnie odpowiedzialni


Przyjaciele Zippiego

Przyjaciele Zippiego to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci w wieku 5-8 lat.  Program uczy dzieci, jak radzić sobie ze zmianami i wyzwaniami, jak rozwiązywać konflikty i dobrze funkcjonować w grupie. Jest to jedyny program, w którym z małymi dziećmi rozmawia się na temat śmierci i uczuć, jakie towarzyszą nam w sytuacji utraty kogoś bliskiego.

Realizując zajęcia, nie mówimy dzieciom, co mają robić, ani: "To rozwiązanie jest dobre, a tamto złe". Natomiast zachęcamy dzieci do analizowania sytuacji życiowych i zastanawiania się nad możliwościami postępowania w tych sytuacjach.

Program pokazuje, jak ważna jest rozmowa z innymi, kiedy odczuwamy smutek lub złość i jak ważne jest słuchanie innych, kiedy oni przeżywają trudne chwile.

Więcej informacji na str. https://www.pozytywnaedukacja.pl/ i Strona główna - Partnerstwo dla Chilldren (partnershipforchildren.org.uk)


 




 



Idź Ty lepiej Koziołeczku szukać swego Pacanowa

Ogólnopolski projekt edukacyjny. Głównym założeniem projektu „Idź  ty lepiej Koziołeczku , szukać swego Pacanowa’ jest wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, wychowanie do wartości, kształtowanie właściwych postaw społecznych, poczucia przynależności narodowej, wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie.
Cele projektu:

  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych,
  • kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości,
  • nawiązywanie pozytywnych relacji w najbliższym otoczeniu i środowisku społecznym,
  • kształtowanie tolerancji wobec odmienności,
  • ukazywanie wartości związanych z przeżywaniem pozytywnych emocji: radość, szczęście, zadowolenie, akceptacja, życzliwość, wzruszenie,

Autorkami projektu, pomysłodawcami  i osobami koordynującymi przedsięwzięcie są Agata Chmura, Anna Wdówka i Natalia Kopeć – nauczycielki Przedszkola Samorządowego „ Tęczowa Kraina „w Alwerni’.
Projekt realizowany jest w grupie IV w roku szkolnym 2020/2021.


Skąd się biorą produkty ekologiczne?

„Skąd się biorą produkty ekologiczne” to nowy, ogólnopolski program edukacyjny dla przedszkoli opracowany wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. W tym roku przeprowadzana zostanie pilotażowa edycja.
Grupa, do której skierowany jest nowy program, to dzieci uczęszczające do przedszkoli w wieku 5-6 lat. Celem programu jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.
Główne założenie programu:

  • zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
  • kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
  • propagowanie zdrowego stylu życia,
  • zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno-zdrowotnych.

Program realizowany jest w grupie IV w roku szkolnym 2020/2021.


Kodowanie z wartościami

Innowacja pedagogiczna „Kodowanie z wartościami” jest odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci oraz wymogi edukacyjne zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego. W zaproponowanej innowacji połączone zostaną dwie bardzo ważne kwestie, takie jak: budowanie systemu wartości opartego na tradycji, dobrym przykładzie, rodzinie, krytycznym myśleniu oraz odpowiedzialne wykorzystywanie nowoczesnych technologii, wprowadzanie elementów algorytmicznego myślenia i naukę podstaw programowania. Zaproponowane aktywności w ramach innowacji „Kodowanie z wartościami” na pewno pozytywnie wpłyną na wszechstronny rozwój dziecka, a zdobyte podczas zajęć kompetencje zostaną wykorzystane w przyszłości przez dziecko.

Innowacja jest realizowana w roku szkolnym 2020/2021 w grupie V.

Uczymy Dzieci Programować

Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa mająca na celu propagowanie nauki programowania wśród dzieci. Logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, szukanie różnych rozwiązań, analizowanie ich i wybieranie tych najbardziej optymalnych to umiejętności, które warto kształcić już od najmłodszych lat. Ich uniwersalność sprawia, że przydadzą się naszym dzieciom na każdym etapie ich życia.

Autorzy programu chcą pokazać, że programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając je do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści.

W roku szkolnym 2020/2021 nasze przedszkole wzięło udział w dodatkowym wyzwaniu Cała Polska Programuje połączonym z  Code Week 2020.

Program realizowany w roku szkolnym 2019/2020 i 2020/2021


"Las, dwa, trzy - matematyczne przygody wśród przyrody"

Projekt Edukacyjny „Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody” jest odpowiedzią na jeden z tegorocznych priorytetów polityki oświatowej MEN oraz odpowiedzią na potrzebę poszukiwania alternatywnych, innowacyjnych metod pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.

Cele ogólne:

  • promowanie edukacji w kontakcie z naturą i poprzez jej doświadczanie,
  • nabywanie wiadomości i umiejętności matematycznych poprzez działania blisko przyrody,
  • postrzeganie przyrody jako naturalnego środowiska zapewniającego dzieciom możliwości zabawy i rozwoju oraz sprzyjającego wykorzystywaniu wszystkich zmysłów.

Projekt realizowany w roku szkolnym 2019/2020.


"Magiczna moc bajek"

Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością.

Cele projektu:

  • upowszechnianie czytelnictwa,
  • rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci,
  • kształtowanie postaw,
  • wychowanie do wartości,
  • przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych,
  • wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa),
  • rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia,
  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka,
  • kształtowanie postawy empatii wobec osób niepełnosprawnych,
  • przedstawienie dzieci z niepełnosprawnością jako wartościowych ludzi, którzy chcą się bawić, śmiać, uczestniczyć w życiu grupy.

Projekt realizowany w roku szkolnym 2019/2020.


,,Bądź zuch i chwat poznaj z Łodzikiem świat" 

Ogólnołódzki projekt z zakresu edukacji regionalnej, biorąc w nim udział, przedszkolaki poznają ciekawe miejsca znajdujące się na naszym osiedlu oraz w dzielnicy Bałuty. Uczestnicząc w różnorodnych akcjach, dzieci będą miały możliwość kształtowania poczucia własnej tożsamości regionalnej.

Projekt realizowany w roku szkolnym 2018/2019 i 2019/2020.

projekt 


"Piękna nasza Polska cała"

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Piękna Nasza Polska Cała jest odpowiedzią na wyjątkowe święto Polaków – 100 rocznicę odzyskania niepodległości. 

Temat, jakże ważny i poważny - jednak może i powinien być zrozumiały także dla najmłodszych odbiorców. Wiek przedszkolny i wczesnoszkolny to właściwy czas na rozbudzenie w dziecku świadomości kim jest i skąd pochodzi.

Cele ogólne:

  • kształtowanie postaw patriotycznych u najmłodszych, uwrażliwienie na piękno, folklor i tradycje Polski,
  • kształtowanie tożsamości narodowej dzieci.

Cele szczegółowe:

  • poznanie historii państwa polskiego i symboli narodowych,     
  • poznanie tradycji, zwyczajów, obrzędów ludowych z regionów Polski i Kresów,
  • poznanie  tańców ludowych i potraw regionalnych,     
  • wzmacnianie poczucia radości i dumy z bycia Polakiem,     
  • integracja placówek edukacyjnych z Polski i Kresów.

Projekt jest zgodny z obowiązującą Podstawą Programową i kierunkiem polityki oświatowej MEN.

Autorką projektu jest pani Ludmiła Fabiszewska.

Projekt realizowany w roku szkolnym 2018/2019 i 2019/2020.


"Akademia Wyobraźni Play-Doh"

Akademia Wyobraźni Play-Doh to Ogólnopolski Program Edukacyjny koncentrujący się na rozwijaniu umiejętności kreatywnego myślenia i zdolności manualnych przedszkolaków. Celem Programu jest realizacja warsztatów wśród dzieci w wieku 3-6 lat według specjalnie przygotowanych kart z zadaniami na różne okazje.

Każde przedszkole biorące udział w programie otrzymuje bezpłatny pakiet materiałów edukacyjnych, który umożliwia prowadzenie z dziećmi warsztatów rozwijających w nich zdolności plastyczne i wyobraźnię.

W trakcie zajęć dzieci poznają różne techniki wykonywania prac, uczą się korzystać z ogólnodostępnych przyrządów w przedszkolach do modelowania ciastoliny.

Zachęcamy także do udziału w konkursach dla dzieci i rodziców oraz głosowania na prace naszych przedszkolaków.

Program realizowany w roku szkolnym 2017/2018.


"Akademia Przyjaźni My Little Pony" 

Akademia Przyjaźni My Little Pony nastawiona jest na rozwój dzieci. Pomaga nauczyć współdziałania w grupie poprzez reprezentowane przez Kucyki My Little Pony wartości takie jak: uczciwość, szczodrość, przyjaźń,  lojalność, życzliwość i radość.

W ramach programu poza zajęciami edukacyjnymi realizowane są także konkursy:

  • dla Przedszkoli „Podwodne Królestwo Kucyków”,
  • dla Rodziców i dzieci „Syreny My Little Pony”.

Serdecznie zapraszamy do udziału!

Program realizowany w roku szkolnym 2017/2018.


"Akademia Aquafresh" - ogólnopolski program edukacji zdrowotnej dla przedszkolaków, edycja VII

Akademia Aquafresh jest obecna w przedszkolach od 2011 roku. Głównym celem programu jest profilaktyka stomatologiczna wśród dzieci. 

Uczenie dzieci prawidłowego mycia ząbków już od pierwszych lat życia, a także budowanie świadomości potrzeby utrzymania higieny jamy ustnej jest niezbędne w powodzeniu działań profilaktycznych.

Program objęty jest patronatem honorowym Polskiego Towarzystwa Lekarskiego, głównym Patronem medialnym jest telewizja Polsat Jim Jam. Fundatorzy nagród w konkursach to Agraf Sp. z o.o., PPH Meblotel, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, PPH Wader & Woźniak Sp. z o.o., Trefl S.A., Epee Polska Sp. z o.o., GlaxoSmithKline Sp. z o.o.

Mamy ogromną nadzieję, że dzięki naszym działaniom przyczynimy się do zmniejszenia skali ogromnego problemu, jakim jest próchnica wśród najmłodszych!

Program realizowany w roku szkolnym 2017/2018.

 


"Edukacja Ekologiczna w szkołach i przedszkolach. Zadanie: Zdrowo jemy - zdrowo rośniemy"

W roku szkolnym 2016/2017 wzięliśmy udział w konkursie organizowanym przez WFOŚiGW w Łodzi pt: „Edukacja ekologiczna w szkołach i przedszkolach”.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodziwww.zainwestujwekologie.pl

Nasze przedszkole otrzymało dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi na realizację zadania: „ZDROWO JEMY - ZDROWO ROŚNIEMY”. 

  • wartość ogólna zadania 19 954,00 zł,
  • forma dofinansowania – dotacja w wysokości 16 954,00 zł obejmuje dofinansowanie do:
    - wycieczki do Zagrody Edukacyjnej w Konarzewie, 
    - warsztatów kulinarnych pt.: "Rosnę zdrowo, bo wiem co jem" i ""Jedzenie ma znaczenie",
    - zakupu nagród w ramach dwóch konkursów: "Zdrowo jemy, zdrowo rośniemy": konkurs plastyczny dla dzieci z łódzkich przedszkoli i "Wiem, co jem": quiz wiedzy o zdrowym odżywianiu (wewnątrz przedszkolny),
    - zakupu pomocy dydaktycznych na kwotę 5 706 zł.
  • zadanie realizowane jest od 01.09.2016 r. do 30.06.2017 r.

"Mały miś w świecie wielkiej literatury"

"Mały miś w świecie wielkiej literatury" to ogólnopolski projekt rozwijania czytelnictwa i współpracy między przedszkolami pod patronatem ogólnopolskiego czasopisma "Przedszkolnego ABC" oraz patronatem honorowym Rzecznika Praw Dziecka, pana Marka Michalaka.  Jego autorem jest Aneta Konefał, dyrektor Przedszkola Publicznego nr 1 w Kolbuszowej.   240 misiaczków z całej Polski wyruszyło w niezwykła podróż literacką. Organizator projektu zaplanował dla każdego z nich trasę składającą się z dziesięciu przedszkoli. Każdy pluszak wraz z przedszkolakami u których gości, bawi się, zwiedza przedszkole oraz najbliższą okolicę, ale przede wszystkim słucha bajek, czytanych przez nauczycieli. Miś wyposażony jest w dzienniczek w którym dzieci wpisują tytuł czytanej misiowi bajki, wklejają zdjęcie swojej grupy oraz dedykację na pamiątkę, Odbijają również swoje paluszki umaczane w farbce oraz wpisują samodzielnie lub przy pomocy nauczyciela swoje imiona. Wszyscy uczestnicy zgodnie podkreślają, że udział w projekcie przyniesie wiele korzyści dla przedszkolaków, a przede wszystkim zachęci do czytania oraz przyczyni się do kształtowania postawy otwartości na świat i poznawania nowych ludzi.   Projekt realizowany był w roku szkolnym 2016/2017, 2018/2019, 2019/2020.


"Dzieciństwo bez próchnicy"

Każdy uśmiech dziecka jest piękny. Niestety, nie każdy jest zdrowy. W Polsce prawie 58% trzylatków i aż 85% sześciolatków ma problemy z próchnicą. Aby zatrzymać postępującą epidemię i chronić uśmiechy najmłodszych powstał projekt "Dzieciństwo bez próchnicy". Stawiamy na rzetelną wiedzę i szeroką edukację zarówno dzieci, jak i rodziców, opiekunów, nauczycieli, pielęgniarek i higienistek. Razem z Królikiem Pampisiem uświadamiamy, jak ważne jest dbanie o zęby dzieci już od najmłodszych lat, wyrabiamy dobre nawyki, uczymy jak prawidłowo myć zęby i pokazujemy, co wpływa na zdrowie jamy ustnej.   Projekt realizuje Uniwersytet Medyczny w Poznaniu wspólnie z 8 innymi uczelniami medycznymi w Polsce, a finansuje Ministerstwo Zdrowia i Szwajcarski Program Współpracy z Nowymi Krajami członkowskimi Unii Europejskiej.  Celem głównym Projektu jest obniżenie częstotliwości  występowania  próchnicy zębów u dzieci w wieku 0-5 lat. Cele bezpośrednie Projektu to poprawa zdrowia jamy ustnej dzieci w wieku 3-5 lat, wzrost świadomości i utrwalenie prawidłowych nawyków w zakresie higieny jamy ustnej w grupach docelowych. Projekt realizowany był w roku szkolnym 2016/2017.


"Klub Rodzica”

Projekt realizowany w roku szkolnym 2014/2015 ukierunkowany na środowisko rodzinne naszych wychowanków.
„Klub Rodzica” to cykl comiesięcznych spotkań z udziałem zaproszonych specjalistów (pedagog, psycholog, logopeda, dietetyk). Tematyka spotkań wynika przede wszystkim z potrzeb i zainteresowań rodziców.
W ramach „Klubu Rodzica” organizowane są również „Wieczory gier planszowych” – które stanowią okazję do wspólnej zabawy rodzica z dzieckiem.


"Klub Malucha”

Klub działa  już od czterech lat. Jego oferta skierowana jest do dzieci 2,5-3-letnich, które jeszcze nie chodzą do przedszkola.
Spotkania z udziałem maluchów i ich rodziców odbywają się w marcu i kwietniu, raz w tygodniu, w godzinach 16.00-17.00.
Podczas pobytu w „Klubie Malucha” dzieci uczestniczą w proponowanych działaniach muzycznych, plastycznych, ruchowych, a także mogą swobodnie pobawić się w gronie rówieśników.
Rodzice mają okazję zobaczyć, jak wyglądają zajęcia  w przedszkolu. Mogą również uzyskać ważne informacje o tematyce dotyczącej adaptacji do nowego środowiska, oraz o przygotowaniu dziecka do podjęcia nowej roli - roli przedszkolaka.


"Edukacja Ekologiczna w szkołach i przedszkolach. Zadanie: Ziemia wiele skarbów ma, ekoprzedszkolak je zna" 

W roku szkolnym 2015/2016 wzięliśmy udział w konkursie organizowanym przez WFOŚiGW w Łodzi pt: „Edukacja ekologiczna w szkołach i przedszkolach”.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodziwww.zainwestujwekologie.pl

Nasze przedszkole otrzymało dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi na realizację zadania: „ZIEMIA WIELE SKARBÓW MA, EKOPRZEDSZKOLAK JE ZNA”. 

  • wartość ogólna zadania 22 400,00 zł
  • forma dofinansowania – dotacja w wysokości 17 400,00 zł, obejmuje dofinansowanie do:
    - wycieczek do Groty Solnej, Palmiarni i Centrum Ogrodniczego TRACZ,
    - warsztatów ekologicznych ,,Góra śmieci”, ,,Od nasionka do roślinki”,
    - zakupu nagród w ramach 2 przedszkolnych konkursów o tematyce ekologicznej,
    - zakupu pomocy dydaktycznych do realizacji w/w zadania w tym tablicy multimedialnej.
  • zadanie realizowane było od 01.10.2015 r. do 30.06.2016 r.

"Edukacja Ekologiczna w szkołach i przedszkolach. Zadanie: Tajemnice ukryte w kropli wody" 

W roku szkolnym 2014/2015 wzięliśmy udział w konkursie organizowanym przez WFOŚiGW w Łodzi pt: „Edukacja ekologiczna w szkołach i przedszkolach”. 

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodziwww.zainwestujwekologie.pl

Nasze przedszkole otrzymało dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi na realizację zadania:„TAJEMNICE UKRYTE W KROPLI WODY”.

  • wartość ogólna zadania 24 227,00 zł,forma dofinansowania – dotacja w wysokości 19 977,00 zł obejmuje dofinansowanie do:
    - wycieczek do ZOO i Ogrodu Botanicznego,
    - warsztatów ekologicznych ,,Na co komu woda?”,
    - zakupu nagród w ramach 4 przedszkolnych konkursów o tematyce ekologicznej: plastycznego "Kolorowy świat roślin", prac przestrzennych "Akwarium", na hasło - rymowankę propagujące oszczędzanie zasobów wody, wiedzy przyrodniczej ,,Tajemnice kropli wody”,
    - zakupu pomocy dydaktycznych do realizacji w/w zadań.
  • zadanie realizowane jest od 01.10.2014 r. do 30.06.2015 r.