Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia

W styczniu...

W grupie Sówek dzieci będą:

  • przygotowywać dla babć i dziadków program artystyczny z okazji ich święta 
  • wykonywać laurki dla babć i dziadków 
  • manipulować przedmiotami w celu uzyskania pożądanego efektu 
  • aktywnie uczestniczyć w dokarmianiu ptactwa na terenie ogrodu przedszkolnego 
  • rozpoznawać i nazywać dzięki dobiegające z otoczenia 
  • doskonalić sprawność aparatu artykulacyjnego 
  • trenować samodzielność 
  • poznawać i stosować formy grzecznościowe 
  • formułować wypowiedzi dotyczące członków rodziny 
  • doskonalić sprawność ruchową w trakcie zabaw rytmiczno- ruchowych 
  • wykonywać prace plastyczne różnymi technikami 

W grupie Biedronek dzieci będą:

  • doskonalić umiejętność posługiwania się sztućcami, ćwiczyć prawidłowe trzymanie sztućców 
  • doskonalić umiejętność rozwiązywania konfliktów zgodnie z obowiązującymi normami 
  • wdrażać do dbania o przedmioty zabawki znajdujące się w grupie przedszkolnej 
  • poznawać tradycje Bożonarodzeniowe 
  • poznawać funkcję pełnioną przez listonosza oraz pocztę 
  • utrwalać podstawowe figury geometryczne: koło, kwadra, trójkąt, prostokąt 
  • kształtować uczucie troski o zwierzęta, poznawać sposoby dbania o ptaki w okresie późnej jesieni i zimy 
  • wysłuchiwać, zapamiętywać i odtwarzać usłyszane rytm 

W grupie Lisków dzieci będą:

  • toczyły piłkę jedną ręką i omijały przeszkody 
  • wyjaśniały, w jaki sposób należy zachować się w chwili zagrożenia (pomoc osoby dorosłej, numer alarmowy) 
  • szanowały inne osoby i wytwory pracy rówieśników 
  • podawały informacje o najbliższych członkach rodziny- babci i dziadka (imiona, co lubią robić, jak wyglądają) 
  • uważnie słuchały wypowiedzi innych i powtarzały je 
  • rozpoznawały na obrazku pory roku, wymieniały po kolei pory roku i dni tygodnia 
  • wymieniały produkty „zdrowe” (warzywa, owoce, nabiał, produkty zbożowe) 

W grupie Mróweczek dzieci będą:

  • Doskonalić umiejętności samoobsługowe a także sprawności ręki poprzez odwzorowywanie na kratkowanej kartce papieru określonego kształtu, wzoru
  • Rozwijać percepcję wzrokową poprzez wskazywanie, określanie werbalnie różnic jakościowych w budowie, rozmieszczeniu obiektów w przestrzeni i na płaszczyźnie
  • Poszerzać wiedzę na temat pozytywnych emocji, wyjaśniać pojęcie: „Śmiech to zdrowie”, opisywać znaczenie pozytywnych emocji dla lepszego samopoczucia.
  • Określać powiązania między członkami rodziny np. – babcia, to mama mamy lub mama taty. Opowiadać o emocjach, które żywi dla dziadków.
  • Wyjaśniać pojęcie „szacunek”, dostrzegać i opisywać potrzeby innych (zwierząt, dzieci, ludzi starszych) oraz podejmować działania na rzecz innych
  • Dbać o bezpieczeństwo własne oraz innych, wymieniać numery telefonów służb interwencyjnych, podawać przykłady sytuacji w których należy z nich skorzystać
  • Wzbogacać wiedzę na temat faz rozwoju człowieka - układać obrazki według kolejności i nazywać fazy rozwoju fizycznego człowieka: niemowlę, przedszkolak, uczeń, dorosły, rodzic, mama, tata, dziadek, babcia
  • Kształtować pojęcie czasu: dzień, noc, tydzień, miesiąc, rok; nazywać pory dnia, dni tygodnia i nazwy miesięcy; dostrzegać cykliczność pór dnia, dni tygodnia, miesięcy, pór roku
  • Poznawać zimowe dyscypliny sportowe oraz osoby uprawiające określone sporty zimowe.
  • Wymieniać zasady bezpiecznego i sportowego zachowania podczas zabaw zimowych oraz podczas uprawiania sportów
  • Rozwijać umiejętności matematyczne - rozpoznawać i nazywa cyfrę 7 i 8 oraz kojarzyć cyfrę z odpowiednią liczbą elementów, wyszukiwać cyfrę wśród innych, pisać po śladzie
  • Stosować i odczytywać znaki „<,>,=”
  • Utrwalać wiadomości na temat obecnej pory roku: zimy.
  • Badać poprzez obserwację oraz porównywać właściwości lodu i wody
  • Rozwijać wrażliwość słuchową - rozpoznawać źródła dźwięku, poszukiwać dźwięki w otoczeniu
  • Poszerzać wiedzę na temat nowoczesnych urządzeń domowych, wyjaśniać pojęcie: wynalazek, wynalazca

W grupie Wiewiórek dzieci będą:

  • odwzorowywać na kratkowanej kartce papieru określony kształt, wzór oraz kończyć rysunki metodą "lustrzanego odbicia"
  • poznawać sposoby udzielania pomocy innymi oraz sposoby okazywania szacunku starszym osobom
  • poznawały symbole, legendy, tradycje i tańce związane z Łodzią,
  • utrwalać numery alarmowe
  • doskonaliły umiejętność rozpoznawania i nazywania głosek oraz liter n, r, b oraz podejmować próby czytania sylab z poznanych liter
  • wyszukiwać wyrazy bliskoznaczne oraz tworzyć skojarzenia do podanych wyrazów
  • rozpoznawać i nazywać cyfrę 8 i 9 oraz kojarzyć cyfrę z odpowiednią liczbą elementów
  • podejmować próby odczytywania godzin na zegarze
  • utrwalać nazwy miesięcy oraz wymieniać je w prawidłowej kolejności
  • podejmować próby dopasowania miesięcy do odpowiednich pór roku
  • uczestniczyć w zabawach eksperymentalnych, poznając właściwości wody, lodu, śniegu
  • odtwarzać klaskaniem, tupaniem, z użyciem przedmiotu np. klocka, instrumentu prosty wzorzec rytmiczny
  • rozróżniać oraz wymieniać elementy pierwszego i drugiego planu na obrazku
  • poznawać do czego służą narzędzia i urządzenia techniczne codziennego użytku oraz podawać przykłady nowoczesnego sprzętu technicznego, maszyn i urządzeń 

W grupie Misiów dzieci będą:

  • uczyć się stosować formy grzecznościowe 
  • wdrażać się do estetycznego spożywania posiłków z zachowaniem czystości wokół talerzyka 
  • rozwijać sprawność całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych) 
  • uczestniczyć w zabawach rytmicznych 
  • doskonalić sprawność aparatu artykulacyjnego 
  • przygotowywać dla babć i dziadków program artystyczny z okazji ich święta 
  • doskonalić umiejętność wypowiadania się na temat zawodów (lekarza, strażaka, weterynarza, nauczyciela, fryzjera) – w oparciu o zdjęcia, ilustracje oraz własne doświadczenia 
  • poszerzać swój słownik bierny i czynny wypowiadając się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu dotyczących ptaków zimą, zawodów, czasu 
  • uczyć się zasad uzupełniania sudoku 
  • uczyć się rozpoznawać wśród innych figur kwadratów i kół 
  • uczyć się i wspólnie śpiewać piosenki o: zegarach, babci i dziadku, zawodach, 
  • wykonywać upominki dla babć i dziadków 
  • rysować, malować farbami plakatowymi 

W grupie Pszczółek dzieci będą

  • odnosić na wyznaczone miejsce naczynia po posiłku
  • wykonywać ćwiczenia ogólnokształcące z użyciem woreczka gimnastycznego
  • ćwiczyć równowagę w staniu na jednej nodze
  • manipulować przedmiotami w cele uzyskania pożądanego efektu
  • doskonalić pamięć poprzez ćwiczenia w zapamiętywaniu jak najwięcej szczegółów podczas krótkiej prezentacji obrazka
  • rozpoznawać i nazywać dźwięki z najbliższego otoczenia
  • przygotowywać z pomocą nauczycielki upominki dla dziadków z okazji ich święta
  • rozpoznawać i nazywać pojazdy służb ratunkowych (policja, pogotowie, straż pożarna)
  • utrwalać numer telefonu alarmowego „112” i wybierać go na klawiaturze telefonu.
  • określać uczucia jakie łączą je z bliskimi
  • wzbogacać słownictwo związane z pomieszczeniami w domu
  • poznawać powtarzalność zjawisk w przyrodzie, sensownie używać określenia: dzień-noc, rano-południe-wieczór, dziś-jutro, dzień-tydzień-miesiąc-rok, wiosna-lato-jesień-zima
  • uczestniczyć w zabawach z kodowaniem oraz podejmować próby kodowania i rozkodowywania informacji
  • dokarmiać ptaki w przedszkolnym karmniku
  • wydobywać dźwięki z różnych przedmiotów: folia, łyżeczki, plastikowa butelka
  • dowiadywać się o ważnych wynalazkach

W grupie Zajączków dzieci będą:

  • eksperymentować i odkrywać świat przez doświadczenia 
  • doskonalić umiejętność nazywania dni tygodnia i pór roku, wymieniania ich we właściwej kolejności 
  • uczestniczyć w przygotowaniu programu artystycznego z okazji Dnia Babci 
  • i Dziadka 
  • wykonywać z pomocą nauczycielki upominki dla Babć i Dziadków z okazji ich święta 
  • wypowiadać się na temat swojej rodziny (babć i dziadków) 
  • uczestniczyć w opiece nad ptakami w okresie zimowym- dokarmiać ptaki przylatujące do ogrodu przedszkolnego 
  • posługiwać się liczebnikami porządkowymi w zakresie pięciu 
  • doskonalić umiejętność rzutu woreczkiem gimnastycznym przed siebie i do celu 
  • utrwalać znajomość numerów telefonów alarmowych, podawać przykłady sytuacji, w których należy z nich skorzystać 
  • powtarzać proste sekwencje ruchowe 

W grupie Jeżyków dzieci będą:

  • nabywać umiejętność korzystania z przyborów i sprzętu gimnastycznego 
  • uczyć się dbać o swoje bezpieczeństwo i właściwie korzystać z telefonów alarmowych 
  • wyrabiać nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała 
  • rozwijać więzi emocjonalne z Dziadkami 
  • wyrabiać szacunek do osób starszych 
  • kształtować wiedzę na temat pokrewieństwa oraz wyrabiać poczucie przynależności do własnej rodziny 
  • zaznajamiać się z zasadami kulturalnej konwersacji 
  • zaznajamiać się z pojęciem rym 
  • kształtować wiedzę na temat pojęcia – karnawał 
  • wdrażać się do rozpoznawania cyfr 0-9, ich graficznego odwzrowania 
  • rozwijać umiejętność rozpoznwania prawej i lewej strony ciała 
  • poszerzać wiedzę na temat pory roku, jaką jest zima 
  • zapoznawać się z określeniami dotyczącymi czasu 
  • utrwalać nazwy: pór roku, miesięcy, dni tygodnia 
  • rozwijać umiejętności wokalne poprzez śpiewanie grupowe piosenke 
  • rozwijać umiejętności taneczne poprzez naukę układów tanecznych na Dzień Babci i Dziadka 
  • kształtować umiejętność współpracy w trakcie wykonywania wspólnie prac plastyczno- technicznych   
  • rozwijać małą motorykę poprzez wykowywanie prac z papieroplastyki

W grupie Żabek dzieci będą:

  • rozwijać sprawność ruchową poprzez udział w zabawach i ćwiczeniach 
    o zróżnicowanym charakterze 
  • nazywać członków bliższej i dalszej rodziny, wypowiadać się na ich temat, wyjaśniać pojęcie „szacunek” 
  • utrwalać numer  alarmowy, podawać przykłady sytuacji, w których należy z niego skorzystać 
  • wypowiadać się na forum grupy na określony temat w oparciu o wysłuchany tekst i zadane pytania 
  • rozpoznawać i nazywać litery „s, n, t, b,” małe i wielkie, drukowane 
    i pisane (dzieci zainteresowane) 
  • doskonalić umiejętność syntezy i analizy głoskowej 
  • doskonalić umiejętność dodawania jako przybywania elementów 
  • zapoznawać się ze sposobem odczytywania godzin na tarczy zegara 
  • rozpoznawać znak „+” spośród innych znaków matematycznych 
  • doskonalić umiejętność wymieniania nazw miesięcy, pór roku, dni tygodnia we właściwej kolejności 
  • kształtować opiekuńczą postawę wobec zwierząt oraz uświadamiać konieczność ich dokarmiania w trakcie zimy 
  • poszerzać wiedzę na temat pracy leśniczego 
  • uczestniczyć w przygotowaniu upominków i programu artystycznego z okazji Dnia Babci i Dziadka 
  • wykonywać prace plastyczne z wykorzystaniem różnych technik i różnorodnych materiałów