Zamierzenia
W maju...
Dzieci z grupy Biedronek (I) będą:
- Rozpoznawać symbole narodowe: flagę, godło
- Wymieniać nazwę kraju, z którego pochodzi
- Współdziałać z kolegami
- Uczyć się stawiać granice
- Wykonywać ćwiczenia z elementami podskoku
- Doskonalić samoobsługę w zakresie estetyki spożywania posiłków
- Udzielać krótkich informacji na temat bliskich
- Recytować krótkie utwory
- Stosować określenia dotyczące położenia przedmiotów
- Wycinać nożyczkami
- Wzbogacać wiedzę na temat owadów i ich roli w przyrodzie
Dzieci z grupy Lisków (II) będą:
- rozpoznają i nazywają emocje
- swoim zachowaniem okazują szacunek rówieśnikom i osobom dorosłym
- poznają zasady korzystania z książek
- grupuje przedmioty wg jednej cechy
- poznają wybrane działania proekologiczne
- rozpoznają i nazywają zwierzęta żyjące na wsi
Dzieci z grupy Wiewiórek (III) będą:
- dowiadywały się jaki wpływ ma hałas na nasze zdrowie i jak się wyciszyć,
- uczestniczyły w ćwiczeniach i zabawach wyprostnych, zapobiegających płaskostopiu oraz zabawach rytmicznych z chustką,
- przygotowywały się do nauki pisania, wykonując w czasie zabaw ruchy naprzemienne,
- określały swoje upodobania, zainteresowania i marzenia,
- poznawały znaczenie słów przyjaźń i dobre uczynki,
- brały udział w zabawach utrwalających wiedzę na temat symboli narodowych oraz bawiły się mapą Polski i Europy,
- rozwiązywały rebusy sylabowe,
- wzbogacały słownictwo o nazwy pomieszczeń gospodarskich zamieszkiwanych przez zwierzęta oraz nazwy młodych zwierząt gospodarskich,
- określały co jest krótsze i dłuższe oraz w zabawach z wagą porównywały ciężar różnych przedmiotów,
- w toku zabawy poznawały sposoby dbania o przyrodę,
- grały na dzwonkach, tamburynie, marakasach i trójkącie i rozpoznawały ich brzmienie,
- tworzyły obrazy, wykonując barwne plamy.
Dzieci z grupy Mrówek (IV) będą:
- doskonalić umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych adekwatnie do sytuacji
- rozpoznawać cyfry od 0 do 9
- rozpoznawać literę G,g
- doskonalić analizę i syntezę sylabową i głoskową
- rozwijać zainteresowania przyrodnicze oraz poszerzać swoją wiedzę ekologiczną
- kształtować nawyk właściwego obchodzenia się z książkami
- rozwiązywać zagadki zarówno słowne, jak i słuchowe na temat zwierząt z wiejskiej zagrody
- usprawniać motorykę małą podczas ćwiczeń manualnych tj. kreślenia szlaczków i wzorów literopodobnych, wypełniania konturów, rysowania po śladzie
Dzieci z grupy Sówek (V) będą:
- utrwalać zasady dokładnego mycia rąk przed posiłkiem
- utrwalać zasady i normy obowiązujące w grupie i na terenie przedszkola
- utrwalać wiadomości na temat bezpiecznego poruszana się po drodze
- budować wrażliwość na uczucia własne i innych osób
- kontynuować rytmy i tworzyć własne
- dzielić wyrazy na sylaby
- wskazywać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach o prostej budowie
- uważnie słuchać, zapamiętywać i powtarzać rytmy z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
Dzieci z grupy Zajączków (VI) będą:
- doskonalić motorykę małą poprzez odwzorowywanie na kartce papieru prostych znaków ruchowych np. linia z góry na dół
- doskonalić umiejętność samodzielnej zmiany obuwia
- uczestniczyć w zabawach wyciszających i relaksacyjnych
- doskonalić umiejętność współdziałania z innymi dziećmi w różnych sytuacjach dnia codziennego
- wykonywać ćwiczenia słuchowe oraz rytmizować krótkie zdania naśladując nauczyciela
- numerować – liczyć z zastosowaniem liczebników porządkowych w zakresie 5
- wskazywać górę i dół kartki w sytuacjach zadaniowych
- kształtować przynależność narodową w zakresie znajomości kraju, w którym mieszkają, znajomości flagi i godła.
Dzieci z grupy Pszczółek (VII) będą:
- Kulturalnie spożywać posiłki
- Doskonalić bieg po kole i w określonym kierunku
- Doskonalić technikę czworakowania
- Rozwijać chwyt pęsetowy
- Rozwijać umiejętność posługiwania się imieniem i nazwiskiem oraz adresem( 5-latki0
- W toku bezpośredniej obserwacji najbliższego otoczenia będą wyróżniać i wymieniać obiekty, przedmioty, ludzi , zwierzęta
- Rozmawiać o teatrze
- Rozwijać umiejętność kontynuowania dostrzeżonych powtarzalności
- Dokonywać pomiarów długości
- Poznawać prace ogrodnika
- Włączać się aktywnie w segregację śmieci
- Rysować wg wzoru
Dzieci z grupy Jeżyków (VIII) będą:
- poszerzać wiedzę na temat sportów i zabaw zimowych
- przeskakiwać lub omijać łatwą przeszkodę
- kształtować prawidłową postawę w kontaktach
- z rówieśnikami w sytuacjach konfliktowych w trakcie różnorodnych zadań i zabaw
- poszerzać wiedzę na temat tradycji związanych z karnawałem
- podejmować próby zgodnej współpracy w zespołach rówieśniczych
- kształtować postawę tolerancji w stosunku do innych - dostrzegać podobieństwa i różnice pomiędzy dziećmi różnych ras
- podejmować próby dzielenia wyrazów na sylaby
- wskazywać rymujące się słowa, podejmować próby samodzielnego tworzenia rymów.
- klasyfikować przedmioty według określonej cechy
- rozwijać zainteresowania przyrodnicze poprzez rozpoznawanie i wskazywanie wybranych złóż mineralnych: węgla, soli. Poszerzać informacje na temat pracy górnika.
- odtwarzać charakter i nastrój słuchanej muzyki za pomocą swobodnego ruchu
- tworzyć prace plastyczne
. Dzieci z grupy Żabek (IX) będą:
- Kształtować odruchu przyjmowania prawidłowej postawy ciała podczas rozwijania motoryki dużej
- Doskonalić umiejętność zgodnego współdziałania w grupie
- Wypowiadać się nt. swojej rodziny (ich wyglądu, zainteresowań, upodobań)
- Zapoznawać się z zawodem aktora
- Doskonalić umiejętność wypowiadania się na określony temat w formie zdań poprawnych gramatycznie i składniowo
- Rozwijać aparat mowy ćwicząc prawidłowy oddech, artykulację
i wymowę - Doskonalić umiejętność przeliczania w zakresie 7 lub więcej rozróżniając błędne liczenie od poprawnego
- Kontynuować rytmy i tworzyć własne
- Odwzorowywać ułożenie przedmiotów w przestrzeni oraz dokonywać słownego opisu używając określeń „ na górze, na dole, obok, pod, nad”
- Rozpoznawać i nazywać charakterystyczne rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę
- Poszerzać wiadomości na temat zwierząt egzotycznych i ich środowiska
- Wdrażać się do posługiwania pieniędzmi (monetami 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł, 20 zł)
- Uczestniczyć w całodniowej wycieczce do gospodarstwa agroturystycznego ,,Brzoza przejazdem”
- Wykonywać prace plastyczne płaskie i przestrzenne na tematy określone z zastosowaniem różnorodnych technik w oparciu o wskazówki lub pokazany wzór
- Śpiewać piosenki i ilustrować je ruchem
Dzieci z grupy Misiów (X) będą:
- poszerzać wiedzę o Polsce: wskazywać Toruń i Gdańsk na mapie, wymieniać ich najważniejsze charakterystyczne obiekty, zabytki; rozpoznawać herby tych miast
- poszerzać wiedzę na temat znaczenia książek, poznawać proces ich powstawania oraz zawody z tym związane;
- wyrabiać nawyk dbania o książki, utrwalać zasady korzystania z nich
- poznawać naturalne środowisko przyrodnicze- łąkę oraz charakterystyczną dla tego środowiska faunę i florę
- przygotowywać upominki oraz program artystyczny dla rodziców z okazji ich święta
- wypowiadać się nt. swojej rodziny (wygląd rodziców, imiona, cechy charakteru, ważne wydarzenia z życia rodziny)
- poznawać życie dzieci w innych krajach, na innych kontynentach
- rozpoznawać i nazywać literę „ł” małą i wielką, drukowaną i pisaną (dzieci zainteresowane)
- doskonalić umiejętność wypowiadania się na określony temat w formie zdań poprawnych gramatycznie i składniowo
- doskonalić analizę i syntezę głoskową
- rozpoznawać znak „-” spośród innych znaków matematycznych;
- rozwiązywać proste równania z wykorzystaniem znaku odejmowania
- przeliczać w zakresie dziewięciu; łączyć liczbę elementów zbioru z odpowiednią cyfrą, utrwalać zapis cyfrowy liczb 0- 9;
- operować pojęciem liczby zero oraz zbioru pustego
- utrwalać krok poloneza, odtwarzać proste elementy taneczne
- rozwijać sprawność i zwinność ruchową poprzez udział w zabawach i ćwiczeniach o charakterze równoważnym