Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia

W kwietniu...


Dzieci z grupy Biedronek (I) będą:

  • urozmaicać swoją wiedzę na temat Świąt Bożego Narodzenia 
  • wzbogacać słownictwo w oparciu o utwory literackie 
  • śpiewać piosenki w grupie oraz na forum 
  • przełamywać nieśmiałość przed publicznymi występami 
  • zapoznawać się z figurą geometryczną: trójkątem 
  • przeliczać elementy we własnym zakresie 
  • uczestniczyć w zabawach badawczych ze śniegiem 
  • Wykonywać ozdoby świąteczne 
  • malować farbami 
  • ćwiczyć w parach wykorzystując elementy Ruchu Rozwijającego W. Sherborne 

Dzieci z grupy Lisków (II) będą:

  • rozpoznają i nazywają emocje  
  • swoim zachowaniem okazują szacunek rówieśnikom i osobom dorosłym  
  • poznają zasady korzystania z książek  
  • grupuje przedmioty wg jednej cechy 
  • poznają wybrane działania proekologiczne 
  • rozpoznają i nazywają zwierzęta żyjące na wsi 

Dzieci z grupy Wiewiórek (III) będą:

  • dowiadywały się jaki wpływ ma hałas na nasze zdrowie i jak się wyciszyć,
  • uczestniczyły w ćwiczeniach i zabawach wyprostnych, zapobiegających płaskostopiu oraz zabawach rytmicznych z chustką,
  • przygotowywały się do nauki pisania, wykonując w czasie zabaw ruchy naprzemienne,
  • określały swoje upodobania, zainteresowania i marzenia,
  • poznawały znaczenie słów przyjaźń i dobre uczynki,
  • brały udział w zabawach utrwalających wiedzę na temat symboli narodowych oraz bawiły się mapą Polski i Europy,
  • rozwiązywały rebusy sylabowe,
  • wzbogacały słownictwo o nazwy pomieszczeń gospodarskich zamieszkiwanych przez zwierzęta oraz nazwy młodych zwierząt gospodarskich,
  • określały co jest krótsze i dłuższe oraz w zabawach z wagą porównywały ciężar różnych przedmiotów,
  • w toku zabawy poznawały sposoby dbania o przyrodę,
  • grały na dzwonkach, tamburynie, marakasach i trójkącie i rozpoznawały ich brzmienie,
  • tworzyły obrazy, wykonując barwne plamy.

Dzieci z grupy Mrówek (IV) będą:

  • doskonalić umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych adekwatnie do sytuacji
  • rozpoznawać cyfry od 0 do 9
  • rozpoznawać literę G,g
  • doskonalić analizę i syntezę sylabową i głoskową
  • rozwijać zainteresowania przyrodnicze oraz poszerzać swoją wiedzę ekologiczną
  • kształtować nawyk właściwego obchodzenia się z książkami
  • rozwiązywać zagadki zarówno słowne, jak i słuchowe na temat zwierząt z wiejskiej zagrody
  • usprawniać motorykę małą podczas ćwiczeń manualnych tj. kreślenia szlaczków i wzorów literopodobnych, wypełniania konturów, rysowania po śladzie

Dzieci z grupy Sówek (V) będą:

  • utrwalać zasady dokładnego mycia rąk przed posiłkiem
  • utrwalać zasady i normy obowiązujące w grupie i na terenie przedszkola
  • utrwalać wiadomości na temat bezpiecznego poruszana się po drodze
  • budować wrażliwość na uczucia własne i innych osób
  • kontynuować rytmy i tworzyć własne
  • dzielić wyrazy na sylaby
  • wskazywać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach o prostej budowie
  • uważnie słuchać, zapamiętywać i powtarzać rytmy z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych

Dzieci z grupy Zajączków (VI) będą:

  • doskonalić motorykę małą poprzez przenoszenie płaskich i przestrzennych chwytem pęsetowym 
  • nakrywać do stołu przed posiłkiem 
  • uczestniczyć w zabawach kształtujących odporność emocjonalną 
  • doskonalić umiejętność używania zwrotów grzecznościowych 
  • poznawać zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku 
  • dostrzegać zmiany w układzie przedmiotów 
  • poznawać pojęcia związane z teatrem 
  • uczestniczyć w prostych zabawach w teatr z zabawkami, kukiełkami 
  • poznawać polskie bajki animowane oraz ich bohaterów 
  • dokonywać klasyfikacji ze względu na wybraną cechę 
  • kontynuować proste rytmy dokładając kolejne elementy w szeregu oraz wskazywać poprawny rytm od błędnego 
  • poznawać sposoby dbania o przyrodę 

Dzieci z grupy Pszczółek (VII)  będą:

  • Kulturalnie spożywać posiłki
  • Doskonalić bieg po kole i w określonym kierunku
  • Doskonalić technikę czworakowania
  • Rozwijać chwyt pęsetowy
  • Rozwijać umiejętność posługiwania się imieniem i nazwiskiem oraz adresem( 5-latki0
  • W toku bezpośredniej obserwacji najbliższego otoczenia będą wyróżniać i wymieniać obiekty, przedmioty, ludzi , zwierzęta
  • Rozmawiać o teatrze
  • Rozwijać umiejętność kontynuowania dostrzeżonych powtarzalności
  • Dokonywać pomiarów długości
  • Poznawać prace ogrodnika
  • Włączać się aktywnie w segregację śmieci
  • Rysować wg wzoru

Dzieci z grupy Jeżyków (VIII) będą:

  • poszerzać wiedzę na temat sportów i zabaw zimowych 
  • przeskakiwać lub omijać łatwą przeszkodę 
  • kształtować prawidłową postawę w kontaktach 
  • z rówieśnikami w sytuacjach konfliktowych w trakcie różnorodnych zadań i zabaw 
  • poszerzać wiedzę na temat tradycji związanych z karnawałem 
  • podejmować próby zgodnej współpracy w zespołach rówieśniczych 
  • kształtować postawę tolerancji w stosunku do innych - dostrzegać podobieństwa i różnice pomiędzy dziećmi różnych ras 
  • podejmować próby dzielenia wyrazów na sylaby 
  • wskazywać rymujące się słowa, podejmować próby samodzielnego tworzenia rymów. 
  • klasyfikować przedmioty według określonej cechy 
  • rozwijać zainteresowania przyrodnicze poprzez rozpoznawanie i wskazywanie wybranych złóż mineralnych: węgla, soli. Poszerzać informacje na temat pracy górnika. 
  • odtwarzać charakter i nastrój słuchanej muzyki za pomocą swobodnego ruchu 
  • tworzyć prace plastyczne

. Dzieci z grupy Żabek (IX) będą:

  • Doskonalić umiejętność rozwiązywania zagadek 
  • Doskonalić umiejętność przeliczania poznanym zakresie 
  • Zdobywać wiedzę jak tworzy się książki 
  • rozwiązywać rebusy fonetyczne 
  • Poznawać ciekawostki na temat układu słonecznego 
  • Wzbogacać wiedzę na temat pracy naukowca 
  • Eksperymentować z różnymi materiałami i formami (chmura w słoiku, wulkan, magnes itp.) 
  • Doskonalić analizę i syntezę sylabową 
  • Kształtować umiejętność dogadywania się w sytuacjach trudnych, konfliktowych 
  • Uczestniczyć w warsztatach z technologii druku 3D 

 Dzieci z grupy Misiów (X) będą:

  • zakładać i prowadzić hodowle roślin w przedszkolnym kąciku przyrody
  • obserwować charakterystyczne zmiany zachodzące w przyrodzie w okresie przedwiośnia i wczesnej wiosny
  • poznawać wybrane tradycje i zwyczaje związane z Wielkanocą
  • wypowiadać się na forum grupy, używając poprawnego pod względem gramatycznym języka
  • poruszać się pod dyktando w różnych kierunkach w stosunku do własnego ciała
  • rozpoznawać i nazywać modele polskich monet i banknotów o niskich nominałach; podejmować próby przeliczania monet
  • rozpoznawać znak „+” spośród innych znaków matematycznych; rozwiązywać proste równania z wykorzystaniem znaku dodawania
  • rozpoznawać i nazywać litery „g, c” małe i wielkie, drukowane i pisane (dzieci zainteresowane)
  • poszerzać wiedzę o Polsce: wskazywać Gniezno (pierwszą stolicę Polski) na mapie, wymieniać najważniejsze jego charakterystyczne obiekty, rozpoznawać herb miasta
  • uczestniczyć w grach i zabawach ruchowych z elementami rywalizacji; przestrzegać ustalonych zasad „zdrowej sportowej rywalizacji”
  • rozwijać słuch, głos i umiejętności taneczne podczas zabaw muzyczno- rytmicznych; śpiewać piosenki nawiązujące do realizowanej tematyki
  • wykonywać prace plastyczne przestrzenne i płaskie, wykorzystując do ich tworzenia różnego rodzaju materiały i narzędzia
  • uczestniczyć w wycieczkach do Palmiarni i Pałacu Poznańskich w Łodzi