Zamierzenia
W lutym...
W grupie Sówek dzieci będą:
- przygotowywać dla babć i dziadków program artystyczny z okazji ich święta
- wykonywać laurki dla babć i dziadków
- manipulować przedmiotami w celu uzyskania pożądanego efektu
- aktywnie uczestniczyć w dokarmianiu ptactwa na terenie ogrodu przedszkolnego
- rozpoznawać i nazywać dzięki dobiegające z otoczenia
- doskonalić sprawność aparatu artykulacyjnego
- trenować samodzielność
- poznawać i stosować formy grzecznościowe
- formułować wypowiedzi dotyczące członków rodziny
- doskonalić sprawność ruchową w trakcie zabaw rytmiczno- ruchowych
- wykonywać prace plastyczne różnymi technikami
W grupie Biedronek dzieci będą:
- doskonalić umiejętność posługiwania się sztućcami, ćwiczyć prawidłowe trzymanie sztućców
- doskonalić umiejętność rozwiązywania konfliktów zgodnie z obowiązującymi normami
- wdrażać do dbania o przedmioty zabawki znajdujące się w grupie przedszkolnej
- poznawać tradycje Bożonarodzeniowe
- poznawać funkcję pełnioną przez listonosza oraz pocztę
- utrwalać podstawowe figury geometryczne: koło, kwadra, trójkąt, prostokąt
- kształtować uczucie troski o zwierzęta, poznawać sposoby dbania o ptaki w okresie późnej jesieni i zimy
- wysłuchiwać, zapamiętywać i odtwarzać usłyszane rytm
W grupie Lisków dzieci będą:
- toczyły piłkę jedną ręką i omijały przeszkody
- wyjaśniały, w jaki sposób należy zachować się w chwili zagrożenia (pomoc osoby dorosłej, numer alarmowy)
- szanowały inne osoby i wytwory pracy rówieśników
- podawały informacje o najbliższych członkach rodziny- babci i dziadka (imiona, co lubią robić, jak wyglądają)
- uważnie słuchały wypowiedzi innych i powtarzały je
- rozpoznawały na obrazku pory roku, wymieniały po kolei pory roku i dni tygodnia
- wymieniały produkty „zdrowe” (warzywa, owoce, nabiał, produkty zbożowe)
W grupie Mróweczek dzieci będą:
- Doskonalić umiejętności samoobsługowe a także sprawności ręki poprzez odwzorowywanie na kratkowanej kartce papieru określonego kształtu, wzoru
- Rozwijać percepcję wzrokową poprzez wskazywanie, określanie werbalnie różnic jakościowych w budowie, rozmieszczeniu obiektów w przestrzeni i na płaszczyźnie
- Poszerzać wiedzę na temat pozytywnych emocji, wyjaśniać pojęcie: „Śmiech to zdrowie”, opisywać znaczenie pozytywnych emocji dla lepszego samopoczucia.
- Określać powiązania między członkami rodziny np. – babcia, to mama mamy lub mama taty. Opowiadać o emocjach, które żywi dla dziadków.
- Wyjaśniać pojęcie „szacunek”, dostrzegać i opisywać potrzeby innych (zwierząt, dzieci, ludzi starszych) oraz podejmować działania na rzecz innych
- Dbać o bezpieczeństwo własne oraz innych, wymieniać numery telefonów służb interwencyjnych, podawać przykłady sytuacji w których należy z nich skorzystać
- Wzbogacać wiedzę na temat faz rozwoju człowieka - układać obrazki według kolejności i nazywać fazy rozwoju fizycznego człowieka: niemowlę, przedszkolak, uczeń, dorosły, rodzic, mama, tata, dziadek, babcia
- Kształtować pojęcie czasu: dzień, noc, tydzień, miesiąc, rok; nazywać pory dnia, dni tygodnia i nazwy miesięcy; dostrzegać cykliczność pór dnia, dni tygodnia, miesięcy, pór roku
- Poznawać zimowe dyscypliny sportowe oraz osoby uprawiające określone sporty zimowe.
- Wymieniać zasady bezpiecznego i sportowego zachowania podczas zabaw zimowych oraz podczas uprawiania sportów
- Rozwijać umiejętności matematyczne - rozpoznawać i nazywa cyfrę 7 i 8 oraz kojarzyć cyfrę z odpowiednią liczbą elementów, wyszukiwać cyfrę wśród innych, pisać po śladzie
- Stosować i odczytywać znaki „<,>,=”
- Utrwalać wiadomości na temat obecnej pory roku: zimy.
- Badać poprzez obserwację oraz porównywać właściwości lodu i wody
- Rozwijać wrażliwość słuchową - rozpoznawać źródła dźwięku, poszukiwać dźwięki w otoczeniu
- Poszerzać wiedzę na temat nowoczesnych urządzeń domowych, wyjaśniać pojęcie: wynalazek, wynalazca
W grupie Wiewiórek dzieci będą:
- odwzorowywać na kratkowanej kartce papieru określony kształt, wzór oraz kończyć rysunki metodą "lustrzanego odbicia"
- poznawać sposoby udzielania pomocy innymi oraz sposoby okazywania szacunku starszym osobom
- poznawały symbole, legendy, tradycje i tańce związane z Łodzią,
- utrwalać numery alarmowe
- doskonaliły umiejętność rozpoznawania i nazywania głosek oraz liter n, r, b oraz podejmować próby czytania sylab z poznanych liter
- wyszukiwać wyrazy bliskoznaczne oraz tworzyć skojarzenia do podanych wyrazów
- rozpoznawać i nazywać cyfrę 8 i 9 oraz kojarzyć cyfrę z odpowiednią liczbą elementów
- podejmować próby odczytywania godzin na zegarze
- utrwalać nazwy miesięcy oraz wymieniać je w prawidłowej kolejności
- podejmować próby dopasowania miesięcy do odpowiednich pór roku
- uczestniczyć w zabawach eksperymentalnych, poznając właściwości wody, lodu, śniegu
- odtwarzać klaskaniem, tupaniem, z użyciem przedmiotu np. klocka, instrumentu prosty wzorzec rytmiczny
- rozróżniać oraz wymieniać elementy pierwszego i drugiego planu na obrazku
- poznawać do czego służą narzędzia i urządzenia techniczne codziennego użytku oraz podawać przykłady nowoczesnego sprzętu technicznego, maszyn i urządzeń
W grupie Misiów dzieci będą:
- uczyć się stosować formy grzecznościowe
- wdrażać się do estetycznego spożywania posiłków z zachowaniem czystości wokół talerzyka
- rozwijać sprawność całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych)
- uczestniczyć w zabawach rytmicznych
- doskonalić sprawność aparatu artykulacyjnego
- przygotowywać dla babć i dziadków program artystyczny z okazji ich święta
- doskonalić umiejętność wypowiadania się na temat zawodów (lekarza, strażaka, weterynarza, nauczyciela, fryzjera) – w oparciu o zdjęcia, ilustracje oraz własne doświadczenia
- poszerzać swój słownik bierny i czynny wypowiadając się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu dotyczących ptaków zimą, zawodów, czasu
- uczyć się zasad uzupełniania sudoku
- uczyć się rozpoznawać wśród innych figur kwadratów i kół
- uczyć się i wspólnie śpiewać piosenki o: zegarach, babci i dziadku, zawodach,
- wykonywać upominki dla babć i dziadków
- rysować, malować farbami plakatowymi
W grupie Pszczółek dzieci będą:
- poznawać pracę lekarza
- kształtować umiejętność uważnego słuchania bajek
- opowiadać o ulubionych bajkach i baśniach
- doskonalić umiejętność wypowiadania się na temat określony
- kształtować umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu
- pogłębiać wiedzę na temat teatru i zawodu aktora
- poszerzać wiedzę na temat tradycji związanych z karnawałem
- uczestniczyć w balu karnawałowym
- doskonalić umiejętność liczenia
- kształtować umiejętność stosowania określeń położenia przedmiotów w przestrzeni
- prowadzić hodowlę rzeżuchy i szczypiorku
W grupie Zajączków dzieci będą:
- Określać dni tygodnia, miesiąca, pory roku – uzupełniać kalendarz
- Kształtować nawyki i zachowania prowadzące do samodzielności oraz dbania
- o higienę i zdrowie
- Wzmacniać postawę szacunku do siebie i innych osób oraz zwierząt
- Obdarzać uwagą inne dzieci i osoby dorosłe
- Wyrażać siebie poprzez twórczą ekspresję plastyczną
- Brać udział w Balu Karnawałowym
- Wykonywać działania usprawniające mięśnie dłoni: zgniatać, manipulować, przesypywać, rysować, malować
- Rozróżniać głoski na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach
- Doskonalić umiejętności skupiania uwagi na słuchanych utworach literackich, słowach rozmówcy
- Doskonalić umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami
- Rozwijać wyobraźnię, ćwiczyć pamięć i dykcję
- Posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- Wdrażać do odpowiednich zachowań w miejscach publicznych – wycieczka do Muzeum Kinematografii
- Tworzyć kącik zainteresowań dot. Antarktydy (mieszkańcy, krajobraz, kultura, zwierzęta)
- Integrować poprzez wspólne działanie i zabawę
W grupie Jeżyków dzieci będą:
- nabywać umiejętność korzystania z przyborów i sprzętu gimnastycznego
- uczyć się dbać o swoje bezpieczeństwo i właściwie korzystać z telefonów alarmowych
- wyrabiać nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
- rozwijać więzi emocjonalne z Dziadkami
- wyrabiać szacunek do osób starszych
- kształtować wiedzę na temat pokrewieństwa oraz wyrabiać poczucie przynależności do własnej rodziny
- zaznajamiać się z zasadami kulturalnej konwersacji
- zaznajamiać się z pojęciem rym
- kształtować wiedzę na temat pojęcia – karnawał
- wdrażać się do rozpoznawania cyfr 0-9, ich graficznego odwzrowania
- rozwijać umiejętność rozpoznwania prawej i lewej strony ciała
- poszerzać wiedzę na temat pory roku, jaką jest zima
- zapoznawać się z określeniami dotyczącymi czasu
- utrwalać nazwy: pór roku, miesięcy, dni tygodnia
- rozwijać umiejętności wokalne poprzez śpiewanie grupowe piosenke
- rozwijać umiejętności taneczne poprzez naukę układów tanecznych na Dzień Babci i Dziadka
- kształtować umiejętność współpracy w trakcie wykonywania wspólnie prac plastyczno- technicznych
- rozwijać małą motorykę poprzez wykowywanie prac z papieroplastyki
W grupie Żabek dzieci będą:
- Rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych
- Uświadamiać sobie jakie korzyści niesie za sobą ruch
- Poznawać wybrane zimowe dyscypliny sportowe
- Rozwijać koordynację słuchowo-ruchową
- Doskonalić umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych]]
- Poznawać zasady bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych
- Kształtować postawę odpowiedzialnego użytkownika Internetu
- Poznawać zapis graficzny litery G, W i P oraz zapis cyfrowy liczby 8 i 9
- Rozbudzać zainteresowanie kosmosem
- Brać udział w zabawach badawczych
- Brały udział w Balu Karnawałowym
- Doskonalić umiejętność współpracy w grupie