Zamierzenia
W styczniu...
Dzieci z grupy I będą:
- uczyć się piosenek ,,Zostań Jezu mym braciszkiem’’, ,, Nie miały Aniołki choinki na święta’’, ,,Świeć Gwiazdeczko’’, ,,Mikołaj jedzie samochodem’’
- ćwiczyć układ taneczny do piosenek ,,Chodź gwiazdeczko’’, ,,Little Snowflake’’,
- trenować poprawną artykulację,
- dowiadywać się jak można wspomagać ptaki zimą,
- rozpoznawać wybrane gatunki ptaków,
- przygotowywać przedstawienie wigilijne z nauczycielem,
- wykonywać ozdoby świąteczne/stroić choinkę,
- poznawać zwyczaje związane ze Świętami Bożego Narodzenia,
- przeliczać według własnych możliwości,
- układać rytmy
Dzieci z grupy II będą:
- doskonalić umiejętność wyznaczania kierunków względem siebie, np.: przed siebie, w bok, za siebie,
- uczyć się piosenek: ,,Siedem reniferów”, ,,Zima, zima, zima”,
- uczyć się układów choreograficznych do piosenek: ,,Little Snowflake”, ,,I’ m the Happiset Christmas Tree”,
- doskonalić umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby,
- przygotowywać przedstawienie wigilijne wraz z nauczycielkami,
- poznawać zwyczaje związane ze Świętami Bożego Narodzenia.
Dzieci z grupy III będą:
- toczyć piłkę z jednoczesnym omijaniem przeszkód
- wyjaśniać, w jaki sposób należy zachować się w chwili zagrożenia
- szanować własność i wytwory pracy innych dzieci
- uważnie słuchać wypowiedzi innych i powtarzać je
- nazywać pory roku
- rozpoznawać i nazywać zjawiska pogodowe charakterystyczne dla zimy
- aktywnie słuchać muzyki
- uczestniczyć w przygotowywaniu upominków i występu artystycznego z okazji dnia babci i dziadka.
Dzieci z grupy IV będą
- doskonalić umiejętność samodzielnego ubierania i rozbierania się,
- uczestniczyć w zabawach logopedycznych, usprawniać motorykę aparatu artykulacyjnego,
- doskonalić umiejętność analizy i syntezy głoskowej i sylabowej oraz wyodrębniać głoski w nagłosie i wygłosie wyrazów,
- uczestniczyć w zabawach i grach związanych z literami (n, b, z, u),
- układać i kontynuować rytmy,
- przeliczać zbiory i przyporządkowywać do nich odpowiednie cyfry,
- rozmawiać o sposobach pomagania zwierzętom podczas zimy,
- poznawać i śpiewać piosenki dotyczące świąt Bożego Narodzenia,
- samodzielnie odtwarzać na dzwonkach układy muzyczne kolorowych nut,
- poznawać tradycje i zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia,
- uczestniczyć w zabawach grafomotorycznych według Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz.
Dzieci z grupy V będą:
- Uczyć się dbałości o osobiste rzeczy i nie narażania ich na zgubienie
- powtarzać określone ruchy zgodnie z podaną sekwencją
- odwzorowywać na kratkowanej kartce papieru określony kształt, wzór
- wskazywać , określać werbalnie różnice jakościowe w budowie, rozmieszczeniu obiektów w przestrzeni
- rozmawiać o pozytywnych emocjach
- podejmować działania na rzecz innych
- utrwalać numery telefonów służb interwencyjnych
- wyszukiwać wyrazy bliskoznaczne
- wzbogacać wiedzę na temat Polski poznając Gdańsk
- poznawać cyfrę 6 oraz 7
- podejmować próby odczytywania godzin na zegarze
- poznawać charakterystykę zimnej strefie klimatycznej
- maszerować, podskakiwać zgodnie z podanym rytmem; odtwarzać klaskaniem, tupaniem, z użyciem przedmiotu np. klocka, instrumentu prosty wzorzec rytmiczny
- rozróżniać oraz elementy pierwszego i drugiego planu na obrazku
Dzieci z grupy VI będą:
- poznawać wybrane urządzenia elektryczne gospodarstwa domowego, ich przeznaczenie oraz niebezpieczeństwa wynikające z nieprzestrzegania zakazu samodzielnego ich włączania i użytkowania przez dzieci
- uczestniczyć w przygotowaniu programu artystycznego oraz upominków z okazji Dnia Babci i Dziadka
- doskonalić umiejętność wypowiadania się na temat określony
- przeliczać elementy pojedynczo w zakresie trzech; zapamiętywać te, które już były policzone
- obserwować zmiany w otoczeniu związane z aktualną porą roku- zimą, rozpoznawać i nazywać zjawiska pogodowe charakterystyczne dla zimy
- dowiadywać się, w jaki sposób można zimą pomagać ptakom - zachęcanie do ich właściwego dokarmiania
- doskonalić technikę posługiwania się pędzlem podczas malowania oraz umiejętność malowania określonej powierzchni ograniczonej konturami
- wyjaśniać, w jaki sposób należy zachować się w chwili zagrożenia; poznawać zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie oraz dowiadywać się o istnieniu numerów telefonów alarmowych
- szanować wytwory pracy i zabawy innych dzieci
- poznawać niektóre instrumenty perkusyjne- bębenek i grzechotkę
- doskonalić technikę rzutu woreczkiem przed siebie i do celu
Dzieci z grupy VII będą:
- poznawać sposoby w jaki ludzie i zwierzęta przygotowują się do zimy
- porównywać oraz klasyfikować przedmioty ze względu na ich kolor, wielkość i kształt
- dzielić wyrazy na sylaby
- śpiewać piosenki „Ruda wiewióreczka”, „Wietrzyk psotnik”
- ćwiczyć samodzielność podczas ubierania i rozbierania się
- poznawać symbole narodowe
- słuchać hymnu
- wykonywać prace plastyczne zgodnie z omawianą tematyką
- aktywnie uczestniczyć w zabawach na świeżym powietrzu
Dzieci z grupy VIII będą:
- przygotowywać upominki dla swoich Babć i Dziadków,
recytować krótkie wiersze, śpiewać piosenki oraz tańczyć polkę z okazji Dnia Babci i Dziadka,
rozpoznawać figury geometryczne (koło, kwadrat),
eksperymentować z lodem,
nazywać sporty i zabawy zimowe oraz sprzęt potrzebny do ich uprawiania,
znać zasady bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych oraz numery alarmowe.
Dzieci z grupy IX będą:
- rozwijać umiejętność wypowiadania się na określony temat,
- rozwijać motorykę małą poprzez wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych i prac plastycznych,
- doskonalić umiejętność rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych,
- doskonalić umiejętność liczenia w zakresie 7,
- kształtować uczucia przywiązania i szacunku do dziadków poprzez radosne, wspólne przeżywanie ich święta – recytacja wierszy, śpiewanie piosenek, przygotowanie upominków,
- rozwijać umiejętność wnioskowania na podstawie własnych doświadczeń i zaobserwowanych zjawisk dotyczących właściwości śniegu – zabawy badawcze,
- poznawać zasady bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych oraz numery alarmowe
Dzieci z grupy X będą:
- Doskonalić umiejętność uważnego słuchania opowiadań
- Wyrabiać chęć niesienia pomocy
- Doskonalić umiejętność prawidłowego używania zwrotów wczoraj, dziś i jutro
- Doskonalić umiejętność dodawania w zakresie 5
- Kształtować umiejętność posługiwania się zegarem
- Wypowiadać się n/t szacunku do osób starszych
- Wzmacniać więzi rodzinne w odniesieniu do święta babci i dziadka
- Poznawać litery Z, B, N, S
- Poznawać cyfry 5, 6
- Poszerzać wiedzę o pojęcia bilon, moneta, waluta
- Poznawać wybrane dyscypliny sportowe oraz akcesoria z nimi związane
- Rozwijać umiejętność reagowania na kilka sygnałów dźwiękowych
- Kształtować umiejętność radzenia sobie z porażką
- Rozwijać świadomość istnienia zależności między prawidłowym odżywianiem, aktywnym stylem życia, a zdrowiem