Zamierzenia
W kwietniu...
Dzieci z grupy Biedronek (I) będą:
- urozmaicać swoją wiedzę na temat Świąt Bożego Narodzenia
- wzbogacać słownictwo w oparciu o utwory literackie
- śpiewać piosenki w grupie oraz na forum
- przełamywać nieśmiałość przed publicznymi występami
- zapoznawać się z figurą geometryczną: trójkątem
- przeliczać elementy we własnym zakresie
- uczestniczyć w zabawach badawczych ze śniegiem
- Wykonywać ozdoby świąteczne
- malować farbami
- ćwiczyć w parach wykorzystując elementy Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
Dzieci z grupy Lisków (II) będą:
- rozpoznają i nazywają emocje
- swoim zachowaniem okazują szacunek rówieśnikom i osobom dorosłym
- poznają zasady korzystania z książek
- grupuje przedmioty wg jednej cechy
- poznają wybrane działania proekologiczne
- rozpoznają i nazywają zwierzęta żyjące na wsi
Dzieci z grupy Wiewiórek (III) będą:
- dowiadywały się jaki wpływ ma hałas na nasze zdrowie i jak się wyciszyć,
- uczestniczyły w ćwiczeniach i zabawach wyprostnych, zapobiegających płaskostopiu oraz zabawach rytmicznych z chustką,
- przygotowywały się do nauki pisania, wykonując w czasie zabaw ruchy naprzemienne,
- określały swoje upodobania, zainteresowania i marzenia,
- poznawały znaczenie słów przyjaźń i dobre uczynki,
- brały udział w zabawach utrwalających wiedzę na temat symboli narodowych oraz bawiły się mapą Polski i Europy,
- rozwiązywały rebusy sylabowe,
- wzbogacały słownictwo o nazwy pomieszczeń gospodarskich zamieszkiwanych przez zwierzęta oraz nazwy młodych zwierząt gospodarskich,
- określały co jest krótsze i dłuższe oraz w zabawach z wagą porównywały ciężar różnych przedmiotów,
- w toku zabawy poznawały sposoby dbania o przyrodę,
- grały na dzwonkach, tamburynie, marakasach i trójkącie i rozpoznawały ich brzmienie,
- tworzyły obrazy, wykonując barwne plamy.
Dzieci z grupy Mrówek (IV) będą:
- doskonalić umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych adekwatnie do sytuacji
- rozpoznawać cyfry od 0 do 9
- rozpoznawać literę G,g
- doskonalić analizę i syntezę sylabową i głoskową
- rozwijać zainteresowania przyrodnicze oraz poszerzać swoją wiedzę ekologiczną
- kształtować nawyk właściwego obchodzenia się z książkami
- rozwiązywać zagadki zarówno słowne, jak i słuchowe na temat zwierząt z wiejskiej zagrody
- usprawniać motorykę małą podczas ćwiczeń manualnych tj. kreślenia szlaczków i wzorów literopodobnych, wypełniania konturów, rysowania po śladzie
Dzieci z grupy Sówek (V) będą:
- utrwalać zasady dokładnego mycia rąk przed posiłkiem
- utrwalać zasady i normy obowiązujące w grupie i na terenie przedszkola
- utrwalać wiadomości na temat bezpiecznego poruszana się po drodze
- budować wrażliwość na uczucia własne i innych osób
- kontynuować rytmy i tworzyć własne
- dzielić wyrazy na sylaby
- wskazywać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach o prostej budowie
- uważnie słuchać, zapamiętywać i powtarzać rytmy z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
Dzieci z grupy Zajączków (VI) będą:
- doskonalić motorykę małą poprzez przenoszenie płaskich i przestrzennych chwytem pęsetowym
- nakrywać do stołu przed posiłkiem
- uczestniczyć w zabawach kształtujących odporność emocjonalną
- doskonalić umiejętność używania zwrotów grzecznościowych
- poznawać zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku
- dostrzegać zmiany w układzie przedmiotów
- poznawać pojęcia związane z teatrem
- uczestniczyć w prostych zabawach w teatr z zabawkami, kukiełkami
- poznawać polskie bajki animowane oraz ich bohaterów
- dokonywać klasyfikacji ze względu na wybraną cechę
- kontynuować proste rytmy dokładając kolejne elementy w szeregu oraz wskazywać poprawny rytm od błędnego
- poznawać sposoby dbania o przyrodę
Dzieci z grupy Pszczółek (VII) będą:
- Kulturalnie spożywać posiłki
- Doskonalić bieg po kole i w określonym kierunku
- Doskonalić technikę czworakowania
- Rozwijać chwyt pęsetowy
- Rozwijać umiejętność posługiwania się imieniem i nazwiskiem oraz adresem( 5-latki0
- W toku bezpośredniej obserwacji najbliższego otoczenia będą wyróżniać i wymieniać obiekty, przedmioty, ludzi , zwierzęta
- Rozmawiać o teatrze
- Rozwijać umiejętność kontynuowania dostrzeżonych powtarzalności
- Dokonywać pomiarów długości
- Poznawać prace ogrodnika
- Włączać się aktywnie w segregację śmieci
- Rysować wg wzoru
Dzieci z grupy Jeżyków (VIII) będą:
- poszerzać wiedzę na temat sportów i zabaw zimowych
- przeskakiwać lub omijać łatwą przeszkodę
- kształtować prawidłową postawę w kontaktach
- z rówieśnikami w sytuacjach konfliktowych w trakcie różnorodnych zadań i zabaw
- poszerzać wiedzę na temat tradycji związanych z karnawałem
- podejmować próby zgodnej współpracy w zespołach rówieśniczych
- kształtować postawę tolerancji w stosunku do innych - dostrzegać podobieństwa i różnice pomiędzy dziećmi różnych ras
- podejmować próby dzielenia wyrazów na sylaby
- wskazywać rymujące się słowa, podejmować próby samodzielnego tworzenia rymów.
- klasyfikować przedmioty według określonej cechy
- rozwijać zainteresowania przyrodnicze poprzez rozpoznawanie i wskazywanie wybranych złóż mineralnych: węgla, soli. Poszerzać informacje na temat pracy górnika.
- odtwarzać charakter i nastrój słuchanej muzyki za pomocą swobodnego ruchu
- tworzyć prace plastyczne
. Dzieci z grupy Żabek (IX) będą:
- Doskonalić umiejętność rozwiązywania zagadek
- Doskonalić umiejętność przeliczania poznanym zakresie
- Zdobywać wiedzę jak tworzy się książki
- rozwiązywać rebusy fonetyczne
- Poznawać ciekawostki na temat układu słonecznego
- Wzbogacać wiedzę na temat pracy naukowca
- Eksperymentować z różnymi materiałami i formami (chmura w słoiku, wulkan, magnes itp.)
- Doskonalić analizę i syntezę sylabową
- Kształtować umiejętność dogadywania się w sytuacjach trudnych, konfliktowych
- Uczestniczyć w warsztatach z technologii druku 3D
Dzieci z grupy Misiów (X) będą:
- zakładać i prowadzić hodowle roślin w przedszkolnym kąciku przyrody
- obserwować charakterystyczne zmiany zachodzące w przyrodzie w okresie przedwiośnia i wczesnej wiosny
- poznawać wybrane tradycje i zwyczaje związane z Wielkanocą
- wypowiadać się na forum grupy, używając poprawnego pod względem gramatycznym języka
- poruszać się pod dyktando w różnych kierunkach w stosunku do własnego ciała
- rozpoznawać i nazywać modele polskich monet i banknotów o niskich nominałach; podejmować próby przeliczania monet
- rozpoznawać znak „+” spośród innych znaków matematycznych; rozwiązywać proste równania z wykorzystaniem znaku dodawania
- rozpoznawać i nazywać litery „g, c” małe i wielkie, drukowane i pisane (dzieci zainteresowane)
- poszerzać wiedzę o Polsce: wskazywać Gniezno (pierwszą stolicę Polski) na mapie, wymieniać najważniejsze jego charakterystyczne obiekty, rozpoznawać herb miasta
- uczestniczyć w grach i zabawach ruchowych z elementami rywalizacji; przestrzegać ustalonych zasad „zdrowej sportowej rywalizacji”
- rozwijać słuch, głos i umiejętności taneczne podczas zabaw muzyczno- rytmicznych; śpiewać piosenki nawiązujące do realizowanej tematyki
- wykonywać prace plastyczne przestrzenne i płaskie, wykorzystując do ich tworzenia różnego rodzaju materiały i narzędzia
- uczestniczyć w wycieczkach do Palmiarni i Pałacu Poznańskich w Łodzi