Zamierzenia
W listopadzie...
W grupie Sówek dzieci będą:
W grupie Biedronek dzieci będą:
W grupie Lisków dzieci będą:
- poruszać się na czworakach omijając przeszkody
- sprawnie przebierać się z przestrzeganiem właściwej kolejności wykonywanych czynności
- werbalizować swoje myśli, oczekiwania, stany emocjonalne
- przestrzegać poznane wybrane prawa w życiu codziennym (prawo do wyboru zabawy, towarzysza do zabawy, poszanowania własności, wyrażania własnych myśli, bycia wysłuchanym)
- rozpoznawać i nazywać symbole miasta i państwa (herb i hymn Łodzi, godło, flaga i hymn Polski)
- rozpoznać i nazywać figury geometryczne (kwadrat, trójkąt, koło, prostokąt)
- naśladować dźwięki i odgłosy deszczu, wiatru, zwierząt za pomocą dostępnych materiałów, przedmiotów
- kreślić szlaczki graficzne i literopodobne
W grupie Mróweczek dzieci będą:
W grupie Wiewiórek dzieci będą:
- doskonaliły sprawność słuchową rozpoznając dźwięki różnego pochodzenia (głosy zwierząt, odgłosy natury),
- utrwalały wiedzę o sposobach dbania o własne zdrowie
- uczyły się rozpoznawać uczucia innych osób oraz podejmowały próby rozpoznania przyczyn i objawów różnego samopoczucia,
- brały udział w zabawach kształtujących postawę szacunku do przyrody,
- poznawały symbole, legendy, tradycje i tańce związane z Krakowem,
- słuchały baśni i bajek oraz wypowiadały się na temat ich treści,
- doskonaliły umiejętność rozpoznawania głosek o, a, m, t, e w wysłuchanych wyrazach i liter w przeczytanym tekście oraz rozpoznawania cyfr 1, 2, 3 i 4,
- podejmowały próby kreślenia wybranych liter i cyfr po śladzie,
- rozbudzały zainteresowanie czytaniem poprzez słuchanie baśni, bajek i wierszy i zabawy nimi inspirowane.
- poszerzały wiedzę na temat dzikich zwierząt zamieszkujących Polskę,
- poznawały polskie tańce ludowe i tańczyły krakowiaka,
- wykonywały prace plastyczne doskonalące umiejętność precyzyjnego wycinania nożyczkami.
W grupie Misiów dzieci będą:
- podejmą próby wspólnych zabaw;
- będą uczyć się dzielić zabawkami z innymi dziećmi;
- nauczą się wierszyków i piosenek: „Jestem Polakiem”, „Barwy ojczyste”, „Pucu pucu”, „Zima Biała”.
- będą śpiewać piosenki razem z nauczycielką i uczestniczyć w zabawach rytmicznych;
- wysłuchają wierszy i opowiadań: „Urządzenia elektryczne” B. Szelągowskiej, „Gimnastyka” J. Koczanowskiej, „Czasem słońce, czasem deszcz”, W. Kowalskiej i M. Ciechomskiego
- posłuchają „Legendy o Warsie i Sawie”, „Legendy o Smoku Wawelskim”;
- poznają symbole narodowe;
- poćwiczą określanie położenia przedmiotów w przestrzeni stosując słowa: na, pod, nad, za, przed;
- utworzą zbiory różnych urządzeń i będą przeliczały w zakresie 3;
- ułożą bałwanki według wzoru (rytmu) – będą tworzyły ciągi;
- dowiedzą się, czym jest piramida zdrowia;
- zdobędą informacje dotyczące dbania o czystość, higienę;
- dowiedzą się, jakie urządzenia były używane dawniej, a jakie urządzenia elektryczne używane są współcześnie;
- będą doskonalić umiejętność składania pociętych obrazków w całość według podanego wzoru;
- będą rozwijać sprawność całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- będą przebywać na świeżym powietrzu – uczestniczyć w spacerach, zabawach w ogródku przedszkolnym;
- poobserwują w sposób bezpośredni zmiany zachodzące w przyrodzie;
- dowiedzą się, jakie są oznaki nadchodzącej zimy;
- będą uczyć się odkładać swoje prace na półkę indywidualną;
- będą uczyć się porządkować salę po skończonej zabawi
W grupie Pszczółek dzieci będą:
- Kształtować poczucie przynależności narodowej oraz postawy patriotycznej
- Poszerzać wiedzę o rodzinie
- określać i porównywać „na oko” oraz w sposób ilościowy zawartość zbiorów
- poznawać kwadrat
- pogłębiać wiedzę na temat przygotowania się zwierząt do zimy
- rozwijać mowę poprzez pracę z obrazkiem
- rozpoznawać tempo i głośność muzyki
- doskonalić umiejętność oczyszczani nosa za pomocą chusteczki
- rozwijać umiejętność czworakowania i doskonalić precyzję rzutu
W grupie Zajączków dzieci będą:
- doskonalić umiejętność samodzielnego zdejmowania i zakładania odzieży wierzchniej oraz butów
- nabywać umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych adekwatnie do określonej sytuacji
- wypowiadać się na temat ilustracji, serii ilustracji stanowiących logiczną całość
- rozpoznawać i nazywać polskie symbole narodowe: godło, flaga, hymn
- ćwiczyć spostrzeganie wzrokowe, wskazując różnice na obrazkach, dobierając w pary takie same obrazki
- nabywać umiejętność klasyfikowania i porównywania jednorodnych przedmiotów na podstawie różnic występujących między nimi- długość i wysokość przedmiotów
- obserwować zabawy badawcze z wykorzystaniem wody
- uczestniczyć w wykonywaniu prac plastycznych różnorodnymi technikami
- doskonalić umiejętność prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego, nożyczek, sztućców
- dokonywać analizy i syntezy sylabowej prostych słów
- wykonywać ćwiczenia ruchowe o charakterze równoważnym
- uczestniczyć: w wycieczce do „TEOteki”, do „Baśniowej Kawiarenki”, obchodach Dnia Pluszowego Misia pod hasłem „Miś naszym przyjacielem”
W grupie Jeżyków dzieci będą:
W grupie Żabek dzieci będą: